به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دانیال مرادی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به عملکرد تیم‌های داوری در بازی‌های روز پنجشنبه و جمعه گفت: چهار دیدار تا کنون انجام شده است که مثل همیشه به بررسی کامل و جامع عملکرد داوران پرداختیم.

وی با اشاره به عملکرد هر یک از تیم‌های داوری افزود: در بازی شمس آذر و هوادار تهران داور وسط اشتباهات ناخواسته ای به ضرر تیم هوادار داشته است که قطعا مورد نقد و بررسی هم قرار می‌گیرد.

مرادی به عملکرد دیگر بازی نیز پرداخت و گفت: در بازی چادرملو اردکان و خیبر خرم آباد با وجود اینکه بازی خیلی خوبی بود و یک تیم داوری خیلی خوب را هم انتخاب کردیم اما متأسفانه داور وسط عملکرد خوبی در تشخیص یکسری صحنه‌ها نداشت و اشتباهات اثرگذاری داشت.

سرپرست کمیته داوران ادامه داد: بازی استقلال و ذوب آهن با عملکرد بسیار خوب تیم داوری همراه بود. کاملا از عملکرد آنها راضی هستیم. دیدار استقلال خوزستان و مس رفسنجان هم چنین عملکردی داشت. ضمن اینکه در بازی استقلال خوزستان و مس، داور ویدئویی واقعا کمک کرد. یک گل سالم استقلال خوزستان به اشتباه مردود اعلام شد که با تشخیص داور VAR به درستی اعلام گل شد. وجود داور ویدئویی و تأیید دو صحنه خیلی مهم خیلی کمک کرد. حتی در دقایق پایانی این بازی صحنه مشکوک به پنالتی به سود مس رفسنجان اتفاق افتاد اما VAR به درستی تصمیم داور را مبنی بر ادامه بازی تأیید کرد. این موارد نشان می‌دهد داشتن داور ویدئویی چقدر اهمیت دارد.

او درباره عملکرد تیم داوری فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک گفت: هنوز گزارش ناظر داوری و صحنه‌های کامل این دیدار به دست ما برای بررسی نرسیده است.

مرادی خاطرنشان کرد: تکنولوژی ما تست شده و آموزش داوران‌مان هم به درستی طی شده است. برنامه آموزشی ما نیز مورد تأیید قرار گرفته است‌. آموزش VAR سه مرحله A،B و C دارد که هر کدام از آنها گام‌های مختلفی دارد. تمام آنها نیز در سامانه فیفا ثبت و تأیید شده و در نهایت منجر به ارسال تاییدیه برای هر داور شده است.

سرپرست کمیته داوران تاکید کرد: هیچ از یک داوران ما مشکلی نداشته و در سامانه مربوطه قرار گرفته اند.

مرادی اضافه کرد: از ابتدا نیز با هماهنگی فیفا، بازی‌ها را جلو بردیم و داورانی که آموزش دیدند برای هر بازی تعیین شدند. به صورت کلی، همه کارها و مراحل را قانونی پیش بردیم.