مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان دراین خصوص به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: بلاروس  هشتم خردادماه به ایران می‌آید و در روزهای دهم و سیزدهم خردادماه هم با تیم ما بازی دوستانه انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا سال آینده برگزار خواهد شد، افزود: طبق برنامه باید مقدماتی جام ملت‌ها داشته باشیم اما هنوز اعلام نکرده‌اند.

آزمون با بیان این مطلب که 25 نفر در اردوی تیم ملی هستند، خاطرنشان کرد: ما تعدادی از بدنه اصلی تیم را کنار گذاشتیم و برخی بازیکنان جوانان و بازیکنانی که در لیگ عملکرد خوبی داشته‌اند را به اردو دعوت کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال به برنامه جوانگرایی تیم اشاره و تصریح کرد: ما بازیکنان جوان را به تیم دعوت کردیم تا بتوانیم برنامه‌های جوانگرایی را اجرا کنیم چون جوانگرایی براساس اصول و کارشناسی شده باید انجام شود.

وی ادامه داد: ما بازی دوستانه با بلاروس را فرصت خوبی دیدیم چون ما باید بازی کنیم تا بتوانیم تیم را ارزیابی کنیم و در بازی دوستانه نباید خیلی نگران نتیجه باشیم البته که باید نیم نگاهی به نتیجه داشته باشیم.

آزمون همچنین به لزوم بازی‌های دوستانه در کنار اردوهای آمادگی تاکید و اظهار کرد: ما همین که در دو بازی از فیفا دی‌ها شرکت نکردیم در رنکینگ جهانی دو پله سقوط کردیم درحالیکه زحمت کشیدیم که بتوانیم جایگاه مان را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: بازی دوستانه روی شناخت ما از عملکرد و تیم مان تاثیر می‌گذارد ما هر چقدر اردو داشته باشیم اما مسابقه ندهیم نمی‌توانیم برآیند و بازخوردی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان درخصوص تیم بلاروس گفت: خدا را شکر می توانیم بازی خوب دوستانه‌ای داشته باشیم. بلاروس قوی است و سبک اروپایی دارد و آماده است.

وی درباره تیم ملی کشورمان اظهار کرد: تیم را به سمت جوانگرایی می‌بریم و باید با ساختار تیمی و برنامه‌های ما آشنا شوند و به هماهنگی تیمی هم برسند. ضمن اینکه اگر برای فیفا دی‌های بعد هم برنامه ریزی کنیم خیلی به ما کمک می‌کند.