به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال آتالانتا شب گذشته (چهارشنبه) در فینال لیگ اروپا موفق شد با شکست 3 بر صفر بایرلورکوزن، برای اولین بار در تاریخ 116 ساله خود به یک عنوان اروپایی دست یابد و حالا ممکن سهمیه ششم ایتالیا را برای حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان برای رُم باز کند اما به شرطی که مسابقات فصل جاری سری A ایتالیا را در رده پنجم و نه بالاتر از آن به پایان برساند.

از آنجایی که آتالانتا پیش از این از طریق سری A به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته، بازی‌های پایانی‌شان در سری A هیچ تفاوتی برای چشم‌انداز آنها برای مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان ندارد. با این حال، در صورت برآورده شدن شرایط خاص، آنها می‌توانند به تیم رُم اجازه ورود به رقابت‌های سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا را بدهند. برای تحقق این موضوع آتالانتا باید لیگ دسته اول ایتالیا را در رده پنجم (جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارد) به پایان ببرد و نه بالاتر.

اگر تیم تحت‌هدایت جان‌ پی‌یرو گاسپرینی فصل جاری سری A را که تنها یک هفته از آن باقی مانده، در رده چهارم یا حتی رده سوم به پایان ببرد، جایگاه ششم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای تیم‌های ایتالیایی باز نخواهد شد و رُم نمی‌تواند وارد لیگ قهرمانان شود. این به این دلیل است که زمانی که یوفا شرط را برای باز شدن یک سهمیه اضافی برای برندگان لیگ اروپا تعیین کرد، ایتالیا فقط چهار سهیه خودکار برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا داشت و سهمیه پنجم لیگ قهرمانان به خاطر عملکرد استثنایی ایتالیا در رده‌بندی یوفا، به این کشور تعلق گرفت.

در حال حاضر آتالانتا با 66 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا قرار دارد و تیم‌های بولونیا و یوونتوس هر کدام با 68 امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند، اما اوضاع می‌تواند کاملاً تغییر کند چرا که آتالانتا پس از پذیرایی از فیورنتینا در هفته پایانی این رقابت‌ها (5 خرداد)، یک بازی عقب افتاده از هفته بیست‌نهم مقابل فیورنتینا دارد که باید در تاریخ 13 خرداد انجام دهد.

به همین خاطر رُم 63 امتیازی که در حال حاضر در رده ششم جدول رده‌بندی سری A است و در هفته پایانی هم میهمان امپولی خواهد بود، باید تا بازی پایانی آتالانتا منتظر بماند که ببیند سرنوشت برایش چه چیزی را رقم خواهد زد، حضور در لیگ قهرمانان اروپا یا حضور در لیگ اروپا!

پیش از این تیم‌های اینتر، میلان، بولونیا و یوونتوس حضورشان در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده بودند و آتالانتا هم با قهرمانی در لیگ اروپا به جمع این چهار تیم پیوست.