حسین خبیری درباره صعود تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر فوتبال، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: خیبر باشگاهی ریشه‌دار است و مردم لرستان تعصب خاصی نسبت به این تیم دارند. مسعود عبدی (مالک باشگاه) به‌عنوان یک هوادار متعصب از خیبر حمایت کرد و خیبر که در سال‌های اخیر مدعی صعود بود، امسال به لیگ برتر رسید. از ابتدای فصل تیم بسیار خوبی بسته شد که تلفیقی از بازیکنان باتجربه خوب لیگ برتری و جوانان آینده‌دار بود.

سهمیه لیگ برتری حق مردم لرستان بود
وی با بیان اینکه خیبر تیمی یکدست، همدل و باکیفیت در اختیار داشت، عنوان کرد: هواداران و مسئولان استانی حمایت خوبی از تیم کردند. خیبر مسیر موفقیت را به‌خوبی طی کرد و من از نیم‌فصل به باشگاه اضافه شدم که توانستم در این موفقیت سهیم باشم. قهرمانی و صعود تیم از یکی دو هفته قبل از پایان لیگ یک مسجل شد که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی خوبی شده و بازیکنان هم در مسائل فنی کم نگذاشتند. حق مردم لرستان بود که یک تیم در لیگ برتر داشته باشند.

مهاجری خیبر را به لیگ برتر رسانده و گزینه اصلی باشگاه است
مدیرعامل باشگاه خیبر در مورد وضعیت کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه اظهار داشت: صعود بخشی از سیاست مالک باشگاه بود و کار خیبر در لیگ برتر تازه شروع شده است. لیگ برتر کیفیت متفاوتی نسبت به لیگ یک دارد و عبدی با تمام وجود پای کار خیبر است. مهاجری تیم را به لیگ برتر رسانده و از لحاظ فنی و اخلاقی مربی خوبی است. او گزینه اصلی مالک باشگاه است و برنامه‌ریزی خوبی برای لیگ برتر صورت می‌گیرد. در روزهای آینده درباره کادر فنی تصمیم‌گیری می‌شود.

لیگ دسته اول فوتبال , تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد , محمدرضا مهاجری ,

خیبر انضباط مالی خوبی دارد
خبیری در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه خیبر می‌تواند همانند باشگاه‌های لیگ برتری برای جذب بازیکن هزینه کند یا خیر، تصریح کرد: باشگاه خیبر انضباط مالی خوبی دارد و خبری از ریخت و پاش و هزینه‌های بی‌مورد نبود. از مقامات فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که قانون بازی جوانمردانه مالی را تصویب کردند. این قانون در سال اول اشکالاتی داشت، اما همین هم خوب بود. قانون بازی جوانمردانه مالی باعث می‌شود لیگ برتر رقابتی باشد و شرایط تیم‌ها در جذب بازیکن عادلانه باشد.

بازیکنانی که 4 برابر قرارداد ما از سایر تیم‌ها می‌گرفتند، کمتر از یک میلیارد با خیبر قرارداد بستند
وی با اشاره به ارجحیت زیرساخت‌ها نسبت به قراردادهای گرانقیمت خاطرنشان کرد: با تجربه دو دهه فعالیت در ورزش می‌گویم با بریز و بپاش نمی‌توان لزوماً موفق شد. مسائل فنی و زیرساختی از هر چیزی مهم‌تر است و هزینه خارج از ضابطه، تأثیر معکوس دارد. قراردادهای ما از بسیاری از تیم‌های مدعی صعود پایین‌تر بود و قرارداد بعضی از بازیکنان ما زیر یک میلیارد تومان بود. همین بازیکنان کیفیتی عالی داشتند و در تیمی دیگر، شاید چهار برابر این رقم دریافت می‌کردند.

تکمیل «لُر آره‌نا» سال‌ها طول کشید
مدیرعامل باشگاه خیبر خرم‌آباد در مورد مشکلات ورزشگاه تازه تأسیس «لُر آره‌نا» برای میزبانی از لیگ برتر بیان کرد: این ورزشگاه در سال 1388 کلنگ خورد که تکمیل آن سال‌ها طول کشید. «لُر آره‌نا» در زمان دولت شهید رئیسی و با تلاش‌های بذرپاش (وزیر مسکن و شهرسازی) به سرانجام رسید و زمین ورزشگاه برای اجرای استانداردهای روز AFC و فیفا به ما واگذار شد. استادیوم با رعایت فرایند قانونی به باشگاه تحویل داده می‌شود و حدود دو ماه است که مدیران باشگاه به‌شدت پیگیر هستند.

لیگ دسته اول فوتبال , تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد , محمدرضا مهاجری ,

چمن به نحو احسن کشت می‌شود؛ یک کمپ تمرینی هم می‌سازیم
خبیری درباره مرمت چمن ورزشگاه لُر آره‌نا به تسنیم گفت: چمن ورزشگاه برداشته شد و باید کارهای زیرسازی، زه‌کشی و گرمایش انجام شود. چمن با زیرسازی به نحو احسن کشت می‌شود. بقیه کارهای ورزشگاه تکمیل شده و می‌توان ظرفیت آن را افزایش داد. زمین تمرینی ما کیفیت خوبی دارد، اما در نظر داریم یک کمپ تمرینی خوب هم کنار ورزشگاه احداث کنیم. امکانات ورزشی خوبی در لرستان و خرم‌آباد فراهم است و حمایت‌های خوبی در استان می‌شود.

فقط در لرستان و با حضور هواداران میزبانی می‌کنیم
وی در مورد احتمال میزبانی خیبر خارج از لرستان یا در ورزشگاهی خالی از تماشاگر عنوان کرد: شاید «لُر آره‌نا» به هفته‌های اول لیگ نرسد، اما این ورزشگاه استادیوم خانگی ماست. برای دریافت مجوز حرفه‌ای باید دو ورزشگاه معرفی کنیم و هم‌راستا با اصلاح ورزشگاه لُر آره‌نا، معایب استادیوم تختی را هم برطرف می‌کنیم. این ورزشگاه ایراداتی دارد که برطرف می‌شود و ما خارج از لرستان بازی نمی‌کنیم. همه دیدارهای خانگی ما در لرستان و با حضور هواداران برگزار می‌شود.

مالک باشگاه درباره ادامه همکاری من تصمیم می‌گیرد
مدیرعامل باشگاه خیبر خرم‌آباد درباره وضعیت همکاری خودش با این باشگاه در فصل جدید خاطرنشان کرد: عبدی رفیق من است و در نیم‌فصل به من پیشنهاد همکاری داد که در قبول آن درنگ نکردم. قول دادیم برای نیم‌فصل دوم با هم همکاری کنیم و حالا عبدی هر تصمیمی بگیرد، صاحب اختیار است. ما در هر جایگاهی باشد، به خیبر کمک می‌کنیم و با افتخار به کارمان ادامه می‌دهیم. اگر قرار باشد دوست دیگری به مجموعه خیبر اضافه شود، به این تصمیم احترام می‌گذارم.