به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌ای که گذشت لژیونرهای فوتبال ایران عملکرد متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند که در این میان سعید مهری بازیکن سابق استقلال موفق شد عنوان قهرمانی لیگ قبرس را از آن خود کند. مهدی قایدی، مهدی طارمی و شهاب زاهدی هم موفق به گلزنی شدند و علیرضا جهانبخش پاس گل داد.

شکست یاران شهاب زاهدی برابر «ویسل کوبه»

تیم‌های فوتبال «آویسپا فوکوئوکا» و «کیوتو سانگا» در هفته سیزدهم جِی لیگ ژاپن در ورزشگاه «سانگا» به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود «آویسپا» به پایان رسید.

شهاب زاهدی مهاجم ایرانی «آویسپا» از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و در دقیقه ۱۹ موفق شد با پاس زیبا «راتو» را در موقعیت گلزنی قرار دهد و این بازیکن گل اول تیمش را به ثمر رساند. زاهدی در این بازی ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت

در هفته چهاردهم هم «ویسل کوبه» میزبان «آویسپا فوکوئوکا» بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود ویسل کوبه به پایان رسید. شهاب زاهدی در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در ترکیب تیم حضور نداشت و در دقیقه ۶۷ و در حالی که بازی با نتیجه بدون گل دنبال می‌شد به زمین آمد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

زاهدی در مدت زمان حضور خود در آویسپا عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و در مجموع ۶ گل و دو پاس گل به ثبت رسانده است. بخش ژاپنی سایت «yahoo» در گزارشی به حضور بازیکنان خارجی در لیگ این کشور پرداخته و در آن از شهاب زاهدی مهاجم ایرانی آویسپا تمجید کرده است.

در گزارش این سایت آمده است: زاهدی پس از حضور در آویسپا برای اولین بار در ۷ مارس و در نیمه دوم دیدار با اف سی توکیو وارد زمین شد و به گلزنی تیمش کمک کرد و توانست خیلی زود خود را به ترکیب اصلی تحمیل کند. زاهدی تاکنون ۶ گل و دو پاس گل داده و در کسب ۱۱ امتیاز از ۱۹ امتیاز این فصل آویسپا تا به اینجای کار نقش داشته است. خرید او باعث شده تا امید هواداران این تیم برای افزایش تعداد امتیاز تیم خود بالا رود.

قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

وداع شکوهمندانه طارمی با هواداران

تیم فوتبال پورتو در هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال به مصاف بوآویشتا رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید.

مهدی طارمی لژیونر ایرانی پورتو پس از ۴ فصل حضور در این تیم، قصد دارد در انتهای فصل جدا شود و به اینتر برود. او در این دیدار از دقیقه ۵۹ وارد زمین شد و در دقیقه ۸+۹۰ گل برتری را برای پورتو به ثمر رساند تا در آخرین دیدار در ورزشگاه دراگائو با پیراهن پورتو، وداع باشکوهی با هواداران داشته باشد.

طبق اعلام رسانه آبولا، طارمی در ۴ سالی که پیراهن پورتو را بر تن داشت در ۱۸۰ بازی برای این تیم به میدان رفت و آمار بسیار خوب ۹۰ گل و ۴۶ پاس گل را از خود به ثبت رساند تا در مجموع در ۱۳۶ گل برای این تیم تأثیرگذاری داشته باشد.

طارمی در فصل آینده پیراهن اینتر ایتالیا را بر تن خواهد کرد و مدت زمان قرارداد او به مدت دو فصل است.

قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

سعید مهری قهرمان قبرس شد

تیم فوتبال آپوئل قبرس با هدایت ساپینتو که سعید مهری را هم در اختیار دارد بعد از تساوی برابر « آاک لارناسا» موفق شد عنوان قهرمانی لیگ قبرس را به دست آورد و راهی پلی آف لیگ قهرمانان اروپا شود.

به گفته رسانه‌های قبرسی، ریکاردو ساپینتو قرار است فصل آینده به لیگ مکزیک می‌رود و سعید مهری را نیز همراه خود خواهد برد.

قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

پیروزی الوحده با درخشش نوراللهی

تیم‌های فوتبال الوصل و الوحده در هفته بیست و سوم لیگ امارات به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۴ بر یک الوحده به پایان رسید تا الوحده ۴۱ امتیازی شود و در رده سوم جدول قرار گیرد.

احمد نوراللهی هافبک ایرانی الوحده در این بازی درخشید و توانست دو گل از ۴ گل تیمش را به ثمر برساند، «عمر خربین» و «کروسپکی» دو گل دیگر الوحده را در این بازی وارد دروازه الوصل کردند. با دو گلی که نوراللهی در این بازی به ثمر رساند، ۶ گله شد و پس از عمر خربین دومین گلزن برتر این تیم شد.

برتری «شباب الاهلی» برابر «الامارات» در حضور سعید عزت اللهی

در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال امارات، تیم‌های الامارات و شباب الاهلی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود شباب به پایان رسید.

سعید عزت اللهی لژیونر ایرانی شباب الاهلی در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و ۶۸ دقیقه بازی کرد.

لیگ قهرمانان اروپا برای سردار آزمون دست نیافتنی شد

در هفته سی و ششم سری آ ایتالیا، تیم‌های فوتبال «رم» و «آتالانتا» به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر یک به سود آتالانتا به پایان رسید.

در این بازی «شارل د کتلار» در دقایق ۱۸ و ۲۰ برای آتالانتا گلزنی کرد و در نیمه دوم و در دقیقه ۶۸ «لورنزو پلگرینی» از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌ها را جبران کرد. سردار آزمون لژیونر ایرانی پورتو در این بازی کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۸۶ وارد زمین شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و مانع از شکست تیمش شود.

۵ تیم ابتدایی سری آ به طور مستقیم جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهند کرد. تیم ششم به لیگ اروپا می‌رود و تیم هفتم در پلی آف لیگ کنفرانس اروپا شرکت خواهد کرد.

از آنجا که آتالانتا یک بازی کمتر از رم انجام داده است از شانس بسیار زیادی برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است و به نظر می‌رسد یاران سردار آزمون باید برای کسب سهمیه لیگ اروپا با لاتزیو مبارزه کنند و امیدی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان نداشته باشند.

قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

برتری فاینورد برابر نایمخن با پاس گل علیرضا جهانبخش

در یکی از دیدارهای هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال هلند، تیم‌های فاینورد و نایمخن به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود فاینورد به اتمام رسید.

علی رضا جهانبخش لژیونر ایرانی فاینورد در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در حالی که تیمش با نتیجه ۲ بر یک پیش بود در دقیقه ۶۷ وارد زمین شد.

اما اشتباه او در میانه‌های میدان و در دقیقه ۸۰ موجب شد توپ در اختیار بازیکنان نایمخن قرار بگیرد تا به این ترتیب گل تساوی به ثمر برسد.

این بازیکن ۸۷ اشتباه خودش را به خوبی جبران کرد و با یک پاس گل به «آیاسه یوئدا» موجب شد فاینورد گل سوم را هم وارد دروازه حریف کند تا این بازی با برتری یاران جهانبخش به پایان برسد.

سایت «feyenoordpings» اعلام کرده است علیرضا جهانبخش در پایان فصل از این باشگاه جدا می‌شود و قراردادش تمدید نخواهد شد.

اورنبورگ با لژیونر ایرانی خود در یک قدمی سقوط

تیم فوتبال اورنبورگ در هفته بیست و هشتم لیگ برتر روسیه امروز یک شنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف لوکوموتیو مسکو رفت و با نتیجه ۲ بر صفر تن به شکست داد.

محمد قربانی لژیونر ایرانی اورنبورگ در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و ۶۷ دقیقه بازی کرد.

قهرمانی برای یک استقلالی/ درخشش قایدی و خداحافظی شکوهمندانه طارمی

قایدی برابر فینالیست آسیا درخشید

در دیداری از هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ امارات، تیم فوتبال کلبا توانست با یک گل العین را که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است شکست دهد.

شاگردان الشمری خیلی زود و در دقیقه ۷ توسط مهدی قایدی از حریف خود پیش افتادند. قایدی روی پاس در عمق سلطان عادل در موقعیت تک به تک قرار گرفت و موفق شد دروازه فینالیست آسیا را باز کند.

قدوس در آستانه جدایی از برنتفورد

رسانه Ftnews انگلیس در خصوص وضعیت سامان قدوس نوشته است: سامان قدوس از وضعیت خود در برنتفورد راضی نیست و به دنبال جدایی از این تیم است. او در سه ماه اخیر بعد از جام ملتهای آسیا فقط ۱۵ دقیقه در برنتفورد به میدان رفته است.

تداوم مصدومیت محمد محبی

ساکر روسیه در رابطه با محمد محبی لژیونر تیم روستوف نوشت: واری کارپین با محمد محبی، کوملیچنکو و گولنکوف سه‌گانه قدرتمندی ایجاد کرد اما در ادامه این مهاجم ایرانی مصدوم شد و چند بازی متوالی را از دست داد. موضوعی که افت روستوف را به دنبال داشت و در غیاب محبی کار برای این تیم سخت‌تر شد.

۶ گل و ۲ پاس گل در نخستین فصل حضور محبی در روستوف و ایجاد موقعیت‌های متعدد گلزنی او را به عنوان یکی از اکتشافات غنی این فصل لیگ برتر روسیه و بازیکنی قابل پیشرفت معرفی کرد.