به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رازهای دوبلین» نوشته جواد رستم‌زاده با محوریت دوران پرحاشیه تیم ملی با سرمربی‌گری میروسلاو بلاژویچ به‌تازگی توسط انتشارات گلگشت منتشر شده در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه می‌شود.

بلاژویچ با بازیکنانی چون علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی نیکبخت واحدی، یحیی گل‌محمدی و مهدی هاشمی‌نسب به واسطه جنجال‌ها و حاشیه‌های تاریخی موفق به حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ نشد و دلایل ناکامی این تیم در کتاب «رازهای دوبلین» بررسی شده‌اند.

«رازهای دوبلین» روایت تیمی است که قربانی درگیری‌ها و حاشیه‌های درون اردویی و پشت پرده‌های غیر فوتبالی شد؛ تیمی که اگرچه آرزوهای یک ملت را بر باد داد اما در حافظه تاریخی ایرانی‌ها مورد احترام و دوست داشتنی باقی ماند.

این کتاب با گفتاری از عادل فردوسی پور و مقدمه‌ای از برانکو ایوانکوویچ شروع می‌شود و در ادامه با روایت رضا چلنگر مترجم بلاژویچ و برخی از بازیکنان تیم‌آن‌روزهای ایران، به مستندنگاری اتفاقات آن دوران می‌پردازد. فصل آخر کتاب نیز به اسناد و عکس‌ها اختصاص دارد که با کمک عکاسان قدیمی ایران تهیه و تنظیم شده است.