به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از بازی سپاهان مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر، اظهار داشت: یکی از بازی‌هایی که معمولاً در فوتبال اتفاق می‌افتد، تیم حریف به زمین آمد که بهترین خودش را نشان دهد و از جان مایه گذاشتند. به خاطر شرایط‌شان در جدول هر امتیاز برای آنها مهم است و این خواسته را داشتند و با روح، جسم و قلب‌شان تلاش کردند.

وی افزود: سپاهان خوب و با شانس گلزنی شروع کرد، جایی که رامین توپ را به کنار دروازه زد و می‌توانست بهتر عمل کند. تیم ما ادامه داد و موقعیت‌ها ادامه داشت، اما گل نمی‌شد تا جایی که مغانلو گل زد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد موقعیت‌های از دست رفته نیمه دوم طلایی‌پوشان، تأکید کرد: در نیمه دوم موقعیت‌ها را از دست دادیم تا استقلال از تنها موقعیتی که داشت بهترین استفاده را کرد و گل فوق‌العاده زیبایی به ثمر رساند. بازیکن رقیب در شرایطی سخت گلی زیبا را زد.

مورایس راجع به عملکرد داور بازی سپاهان - استقلال خوزستان گفت: تصمیمات داور هیچ تأثیری در نتیجه بازی نداشت و بابت قضاوت خوبی که داشت، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حمایت هواداران عنوان کرد: لازم است یک جمله درباره هواداران بگویم؛ متأسفانه در روزی که هواداران آمدند و تیم را تشویق کردند، نتوانستیم بازی را ببریم، اما مطمئن باشید روزهای بهتر خواهند آمد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد موقعیت‌های گلزنی استقلال خوزستان، اظهار داشت: استقلال خوزستان از یکی موقعیت‌ها استفاده کرد، شاید سه موقعیت خوب برای گلزنی داشتند. به استقلال خوزستان تبریک می‌گویم و برای‌شان در بازی‌های آینده آرزوی موفقیت دارم.

مورایس در پاسخ به این پرسش که آیا تمرکز تیمش به جام حذفی معطوف شده است، گفت: نمی‌توانم حدس بزنم در بازی بعدی یا جام حذفی چه اتفاقی می‌افتد، سپاهان مانند تیم‌های دیگر تیم قابل احترامی است. استقلال خوزستان بازی‌های خوب نشان داد و امتیاز مهمی را به دست آورد. سپاهان در ابتدا تیمی قوی بود، اما به دلایل اتفاقاتی که افتاد تمرکز‌ها پراکنده شد.

 وی در مورد اتفاقاتی که در طول فصل برای سپاهان افتاد، تصریح کرد: وقتی مریض می‌شوید باید زمانی را سپری کنید تا خوب شوید و وقتی خوب می‌شوید، قدرت قبل از بیماری را ندارید. هفته به هفته اتفاقات می‌افتاد و ما زمانی برای بهبودی نداشتیم. انتظاراتی از ابتدای فصل به خاطر قدرتی که بازیکنانم نشان دادند، داشتیم، وقتی اتفاقات قدرت را کم می‌کند، انتظارت باید پایین بیاید و برآورده کردن انتظار همه سخت است. مدیریت این موضوع برای بازیکنان سنگین است. همه می‌گفتند سپاهان قوی و پرستاره است و انگار برای گفتن این جملات یک ارکست برگزار کرده بودند! مثل اینکه سپاهان هر سال قهرمان می‌شده و امسال قهرمان نشده است! باید اینطور رفتار کنیم و بازیکنان یکباره چون به زعم همه ستاره هستند، باید قهرمان لیگ شوند، اینقدر ستاره داریم؟ خوشحالم که اینقدر ستاره داریم!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره عملکرد بازیکنانش تأکید کرد: بازیکنان بهترین خودشان را ارائه دادند، برخی اتفاقات داخلی خصوصی است، ساختار سازماندهی را باید بازسازی کنیم و در این فرآیند هستیم و هنوز تکمیل نشده است؛ البته بازیکنان را تحسین می‌کنم که با وجود همه اتفاقات رفتار مناسبی نشان دادند. در بازی‌هایی که امتیاز از دست دادیم، می‌توانستیم بهتر باشیم و اکنون امیدوار باشیم.

مورایس در مقایسه بازیکنان تیمش با دیگر تیم‌ها یادآور شد: وقتی به تیم‌های دیگر نگاه می‌کنم، بیرانوند ستاره نیست؛ هرچند که دروازه‌بان تیم ملی است. دروازه‌بان ما ستاره اما دروازه‌بان یک تیم ملی نیست. کنعانی‌زادگان بازیکن فیکس تیم ملی ستاره نیست، اما ما ستاره داریم، سیاوش، دانشگر و محمدی  ستاره هستند و با این وجود تا همین یک ماه پیش می‌گفتند دفاع وسط نیاز داریم. گئورگی گولیسیانی یکی از بهترین بازیکنان سپاهان که به پرسپولیس رفته است را ستاره صدا نمی‌کنیم، سروش مثلاً ستاره نیست و کریمی ستاره است. می‌توانم ادامه دهم، تیم ما پرستاره است اما بقیه تیم‌ها هیچ ستاره‌ای ندارند، چون ما خیلی ستاره در تیم‌مان داریم. بعضی وقت‌ها می‌خواهیم ستاره باشیم، اما مثل امروز بازی را نبردیم، بقیه بازی را بردند شاید چون ستاره ندارند! مغانلو اوایل فصل فقط یک گل زده بود، همه انتقاد می‌کردند و حالا ستاره است. بعضی وقت‌ها ستاره‌ها تلاش خود را می‌کنند. همه انسان هستیم و هر انسانی برای کار تلاش می‌کنند، همه می‌خواهند ببرند و ما هم می‌خواهیم ببریم، باید شرایط را برای بردن مهیا کنیم.

 وی با اشاره به اتفاقات ابتدای فصل گفت: اول فصل سپاهان خوب بود، اما اتفاقاتی رخ داد. باشگاه دارد سازماندهی بهتری درست می‌کند و در مسیر خوبی است تا شرایط بهتری داشته و قوی‌تر باشیم. برخی تیم‌ها ساختار متفاوت دارند و بیشتر قهرمان شده‌اند. بازیکنان لیاقت خیلی بهتر از این را داشتند و برخی مواقع مانع می‌شد تا کیفیت صد درصد را بروز دهند. بازیکنانم لیاقت خیلی بیشتری دارند.