به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، اکنون دیگر تردیدی وجود ندارد، فرلاند مندی به انتخاب نخست زین الدین زیدان در پست دفاع چپ تبدیل شده است.

مدافع 24 ساله فرانسوی در ادامه روزهای خوب خود، نمایش مناسبی در فاز دفاعی در دربی عصر شنبه مادرید داشت و البته با ارسال تنها پاس گل بازی برای هموطن خود، کریم بنزما، بالاخره نخستین اثرگذاری مستقیم خود با پیراهن رئال را ثبت کرد. 

البته واکنش او در دقیقه 13 و روی موقعیت گل آنخل کوریا نیز یک گل را برای رئال مادرید خرید؛ تیمی که این روزها از ثبات دفاعی مناسبی برخوردار بوده و با ثبت آمار 13 گل خورده در 22 بازی لالیگایی، بهترین خط دفاع لیگ را با اقتدار در اختیار دارد.

البته نگاهی به آمار کلی مندی در فاز تدافعی نشان می‌دهد که می‌شد پیش از این هم انتظار چنین مسابقه ای را از مدافع فرانسوی داشت. در 13 بازی و 1003 دقیقه حضور لالیگایی، رئال با مدافع فرانسوی اش تنها 3 گل دریافت کرده است؛ دو گل در برابر ویارئال در دلاسرامیکا و یک گل برابر رئال سوسیه‌داد. این یعنی رئال در حضور مندی، به طور متوسط در هر 334 دقیقه یک گل دریافت کرده است.

در بین سایر مدافعان تیم های بزرگ اروپایی، تنها جو گومز می‌تواند بر آمار مندی غلبه کند. گومز در 16 بازی و 1007 دقیقه لیگ برتری برای لیورپول به میدان رفته و قرمزهای مرسی ساید تنها 2 گل در این دقایق دریافت کرده اند.

در نظر گرفتن آمار اخیر مندی حتی آن را حیرت انگیزتر هم جلوه می‌دهد. برای پیدا کردن آخرین گلی که رئال با حضور مندی دریافت کرده، باید به حدود 2 ماه و 715 دقیقه قبل بازگشت؛ دیداری برابر بروژ در آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و دقیقه 55 آن مسابقه که دروازه رئال توسط هانس فاناکن باز شد. 

در مجموع، مندی 18 بار در تمامی رقابت ها برای رئال به میدان رفته و کهکشانی ها در این مدت 7 گل خورده اند؛ 5 گل از این تعداد تنها در بازی های ماه سپتامبر وارد دروازه لوس بلانکوس شده است؛ (3 گل برابر پاریسن‌ژرمن در لیگ قهرمانان و 2 گل برابر ویارئال در لالیگا)

شاید زیدان در ادامه فصل فرصت هایی هم در اختیار مارسلو قرار دهد، اما دیگر کمتر کسی به انتخاب مندی در سمت چپ خط دفاعی خرده خواهد گرفت.