به گزارش سایت نود، نبرد بزرگ هفته بیست و دوم رقابت‌های لالیگا در حالی از ساعت 18:30 امروز عصر به میزبانی سانتیاگو برنابئو بین 2 تیم مادریدی رئال و اتلتیکو برگزار می‌شود که 2 تیم در طول سالیان اخیر تا جای ممکن به هم باج نداده‌اند.

 پرتکرارترین دربی در فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند به رئال مادرید فرصت تحکیم صدرنشینی تازه به دست آمده را بدهد اما اتلتیکو که در رده چهارم اختلافش با صدرنشین را زیاد می‌بیند، حتی در برنابئو هم سودای پیروزی دارد؛ هر چند در حال حاضر رئال به وضوح تیم آماده‌تری است؛ حتی بدون ادن هارار مصدوم. در این شرایط زیدان مقابل هیچ تیمی به اندازه اتلتیکو بازی بدون برد در برنابئو را تجربه نکرده و سیمئونه یکی از تنها 2 مردی است که 2 بار او را روی نیمکت رئال شکست داده است! 

 از نگاه آمار

*رئال مادرید در 7 دربی اخیر لالیگایی هرگز شکست نخورده اما در 5 بازی از 6 رقابت گذشته به تساوی رضایت داده که از این تعداد 4 رقابت با مربیگری زیدان بوده است.

*اتلتیکومادرید در هیچ یک از 6 دربی قبلی در خانه رئال نباخته و این، طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری آن‌ها در دربی‌های خارج از خانه در تاریخ فعالیتشان است.

* برای اولین بار در تاریخ، 2 دربی متوالی قبلی 2 تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

*رئال از زمان شکست مقابل مایورکا در 19 اکتبر، تاکنون در 12 بازی نباخته و در 8 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

*اتلتیکومادرید فقط یکی از 7 بازی خارج از خانه اخیر در لالیگا را برده و در 5 رقابت به تساوی رسیده است.

*فقط 2 گل از 13 گل اخیر رئال مادرید توسط مهاجمانش به ثبت رسیده و بازیکنان خط حمله این تیم در هیچ یک از 6 گل اخیر سفیدها نقشی نداشته‌اند.

*اتلتیکومادرید در 21 هفته این فصل لالیگا تنها 22 گل زده که این آمار به طور مشترک با سال‌های 80، 82 و 2005، بدترین آمار گلزنی آن‌ها تا این مقطع فصل محسوب می‌شود.

*بنزما در 33 رویارویی با اتلتیکو تنها 4 گل زده و هیچ کدام از این گل‌ها هم در سانتیاگو برنابئو به ثبت نرسیده است.

*آنخل کوریا با 2 گل و 2 پاس گل در 4 گل از 5 گل اخیر اتلتیکو نقش داشته و به طور کلی بیش از هر بازیکن دیگری در تیمش در گل‌های این فصل روخی بلانکو نقش‌آفرینی کرده است.

*زیدان در دوران مربیگری‌اش در رئال مادرید، بیش از هر رقابت دیگری در دربی مادرید بازی بدون برد در برنابئو را تجربه کرده؛ 3 بازی اخیر، 2 تساوی و یک باخت! 

*دیه‌گو سیمئونه به همراه کیکه ستین یکی از تنها 2 مربی است که 2 بار موفق به شکست رئال مادرید تحت هدایت زیدان شده است.

1977