به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس مقابل السد قطر از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز دوشنبه در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه قرار می‌گیرد.

سرخپوشان پایتخت در حالی در این دیدار مقابل شاگردان سانچس سرمربی پیشین تیم ملی قطر بازی خواهند کرد که شرایط جدول چیزی سه امتیاز پیش روی خوان کارلوس گاریدو نمی‌گذارد.

پرسپولیس پس از شکست مقابل الاهلی عربستان با نتیجه یک بر صفر در هفته نخست نتوانست پاختاکور را هم در خانه ببرد و یک - یک کرد تا اکنون تنها با تک امتیاز در رتبه نهم منطقه غرب آسیا در لیگ نخبگان حضور داشته باشد.

گاریدو با وجود عملکرد نسبتا ایده آل در لیگ برتر ایران حسرت پیروزی در سطح بازی‌های آسیایی را با خود به دوحه برده است تا شاید بتواند مقابل تیم قدرتمند السد قطر به این مهم برسد.

کاروان پرسپولیس در حالی راهی قطر شد که اوستون ارونوف و محمدحسین کنعانی زادگان نمی‌توانند برای این تیم به دلیل مصدومیت بازی کنند. همچنین سعید صادقی نیز تنبیه انضباطی شد تا سوار هواپیمای پرسپولیس به مقصد دوحه نشود.

کار سخت شکستن یک طلسم برای پرسپولیس مقابل السد

از سوی دیگر السد قطر پس از پیروزی مقابل استقلال تهران حالا دنبال بردی دیگر در خانه مقابل پرسپولیس از ایران است تا شاید ستاره‌های قطری این تیم نظیر اکرم عفیف بار سنگین شکست تلخ ۴ بر یک مقابل ایران در مسیر راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ را از دوش خود بردارند.

آنها با کسب ۴ امتیاز از دو بازی جایگاه سوم جدول لیگ نخبگان در منطقه غرب آسیا را از آن خود کرده‌اند اما به خوبی می‌دانند برای نشان دادن توانایی‌های خود چیزی جز پیروزی مقابل پر افتخارترین باشگاه ایران در ادوار مختلف لیگ برتر نمی‌تواند اسم آن‌ها را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازد.

حالا پرسپولیس برای تحقق اولین برد خود چاره‌ای جز بردن السد در خانه‌اش ندارد تا ضمن دستیابی به جایگاه بهتر در جدول لیگ نخبگان بتواند ثبات بیشتری را در تاکتیک‌های مد نظر گاریدو ایجاد کند. پرسپولیس که در دو هفته گذشته در شرایط مسابقه به دلیل برگزاری بازی‌های ملی قرار ندارد به احتمال فراوان با ترکیبی متفاوت نسبت به آخرین بازی خود در لیگ برتر و حتی لیگ نخبگان به مصاف السد خواهد رفت.

گاریدو که تیمش را معمولا با سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌فرستد احتمالا فکر اساسی برای چالش دفاع و خط حمله خواهد داشت. نبود کنعانی زادگان باعث حضور مرتضی پورعلی گنجی خواهد شد. همچنین علی علیپور مهاجم این تیم نیز نخستین گزینه برای حضور به عنوان مهاجم هدف است اما باید دید آیا گاریدو به او بازی خواهد داد یا لوکاس ژوائو که تا حالا نتوانسته انتظارات را برآورده کند وارد میدان خواهد شد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای این دیدار به شرح زیر است:

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، ایوب العملود، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، لوکاس ژوآئو و علی علیپور