به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، استقلال و پرسپولیس پنج روز بعد از دربی حساس تهران که با پیروزی سرخپوشان به پایان رسید، باید در آسیا به مصاف حریفان خود بروند.  پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهرقدس رودرروی پاختاکور ازبکستان قرار خواهد گرفت و استقلال در قطر میهمان السد است.

* استقلال - السد قطر

بحرانی‌ترین استقلال چند فصل اخیر به قطر رسید و باید امشب در دومین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف السد برود. جواد نکونام پس از شکست برابر پرسپولیس از سرمربیگری آبی‌پوشان استعفا و از هواداران خداحافظی کرد اما با مخالفت هیئت مدیره باشگاه استقلال قرار شد تا بازی با السد قطر تیمش را همراهی کند. هنوز هم مشخص نیست تکلیف ادامه سرمربیگری نکونام با استقلال چه خواهد شد.

استقلال برخلاف لیگ، در آسیا شروع خوبی داشت و اولین مسابقه خود را با برتری 3 بر صفر برابر الغرافه قطر آغاز کرد، اما حریف امشب آبی‌پوشان به مراتب قدرتمند‌تر از دیگر تیم قطری است. السد با 17 گل زده دومین خط حمله لیگ ستارگان قطر را دارد، هر چند با 13 گل خورده ضعیف‌‌ترین خط دفاع را نیز به خود اختصاص داده است. استقلال در خط دفاع نیز شرایط مشابه السد را دارد و در لیگ برتر با 7 گل خورده دومین خط دفاع ضعیف به شمار می‌رود.

نکونام برای این مسابقه همه نفراتش از جمله مهرداد محمدی را در اختیار دارد. تنها راه برون رفت او و تیمش از بحران و فراموشی شکست در دربی پیروزی در بازی امشب است.

در ترکیب السد نفراتی مثل رومن سایس، اوتاویو، عطال، کامارا، اوریبی، تورس، گونزالس، انریکه و موخیکا هستند و تقریباً 70 درصد ترکیب اصلی آنها را بازیکنان خارجی تشکیل می‌دهند.  استقلال و السد 10 بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که 5 پیروزی برای آبی‌پوشان، 4 تساوی و تنها یک پیروزی برای السد ثبت شده است.

السد در نخستین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا برابر العین امارات قهرمان فصل گذشته به تساوی دست یافت.

* پرسپولیس - پاختاکور ازبکستان

سرخ‌های پایتخت پس از پیروزی بزرگ در دربی 104، در بهترین فرم مقابل پاختاکور قرار خواهند گرفت تا شکست بازی قبلی در لیگ نخبگان مقابل الاهلی عربستان را به دست فراموشی بسپارند. تیم گاریدو با وجود عملکرد خوب مقابل الاهلی، با یک گل مقابل این تیم شکست خورد و حالا برای بازگشت به جمع مدعیان آسیایی و کسب اولین سه امتیاز در این مسابقات در خانه به مصاف الاهلی خواهد رفت.

هرچند امید عالیشاه به دلیل مصدومیت دیدار با پاختاکور را از دست داده اما بازگشت اوستون ارونوف به ترکیب سرخپوشان در این شرایط می‌تواند بهترین خبر برای هواداران پرسپولیس در آستانه دیدار با پاختاکور باشد.

دو تیم پرسپولیس و پاختاکور تاکنون سه‌بار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم هر تیم یک برد بوده و یک مسابقه نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. تیم ازبکستانی در دیدار هفته اول لیگ نخبگان با یک گل در خانه خود مقابل الوصل امارات شکست خورد و شرایط چندان خوبی در هفته‌های اخیر نداشته است. این تیم در لیگ ازبکستان در رده چهارم جدول قرار دارد. 

نکته جالب در خصوص تیم پاختاکور، عدم حضور ماکسیم شاتسکیخ، سرمربی این تیم همراه با پاختاکوری‌ها در سفر به ایران است. هر چند صحبت‌هایی درباره سرماخوردگی او مطرح شده اما گفته می‌شود عملکرد ضعیف این مربی باعث شده شاتسکیخ در آستانه برکناری از هدایت پاختاکور باشد و به همین دلیل نیز در سفر به ایران تیمش را همراهی نکرده است.

برنامه دو دیدار امشب به شرح زیر است:

دوشنبه 9 مهر

* السد قطر - استقلال ایران، ساعت 19:30 - ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه
* پرسپولیس ایران - پاختاکور ازبکستان، ساعت 19:30 - ورزشگاه شهدای شهر قدس