به گزارش خبرگزاری تسنیم، هانسی فلیک از اعتراض بازیکنان به خاطر افزایش فشار ناشی از اضافه شدن به تعداد بازی‌های فوتبال در فصل 25-2024 حمایت کرد.

افزایش تعداد تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا به 36 تیم از یک سو و اضافه شدن جام جهانی باشگاه‌ها به تقویم فوتبال در سالی که بازیکنان تورنمنت‌های ملی سنگینی مانند یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا را پشت سر گذاشته‌اند و در ادامه نیز باید در انتخابی جام جهانی 2026 و لیگ ملت‌های اروپا شرکت کنند، فشار موجود روی بازیکنان را مضاعف کرده و آنها را بیش از پیش در معرض مصدومیت قرار داده است؛ معضلی که تیم‌های باشگاهی را نیز به دردسر انداخته است.

فشار و خستگی ناشی از این تقویم پرمشغله که برای برخی از بازیکنان ممکن است به 70 بازی در سال برسد، به حدی است که چندی پیش کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید، مدعی شد بازیکنانش حاضر هستند از حقوق‌شان کاسته شود، اما کمتر بازی کنند. پس از او ژول کونده مدافع فرانسوی بارسلونا حتی پا را فراتر گذاشت و گفت اگر وضعیت موجود تغییر نکند و یوفا و فیفا به خواسته آنها توجهی نداشته باشند، بازیکنان فوتبال ممکن است مجبور شوند دست به اعتصاب بزنند.

 

اکنون هانسی فلیک سرمربی تیم بارسلونا هم اعتراض خود به تقویم مسابقات فوتبال را نشان داده است. او به نشریه مارکا گفت: فیفا باید مراقب سلامت بازیکنان باشد. همه ما دوست داریم که بازیکنان را در اوج آمادگی و در بهترین حالت‌شان ببینیم. بنابراین من فکر می‌کنم که تعداد بازی‌های فوتبال باید کاهش پیدا کنند.

بارسلونا تا تعطیلی بعدی لالیگا در اواسط ماه اکتبر برای برگزاری بازی‌های ملی، پنج بازی دیگر انجام خواهد داد که اولین آنها فردا شب از ساعت 20 به وقت تهران برابر ویارئال در هفته ششم لالیگاست.