به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از پایان فصل بیست و سوم لیگ برتر، باشگاه سپاهان تأکید کرد رامین رضاییان یک سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد اما دارای بند جدایی است. مدافع راست طلایی‌پوشان تأکید می‌کند که با اطمینان از پایان قرارداد همکاری‌اش با هواداران باشگاه اصفهانی وداع کرده است. در این میان برخی معتقدند از نظر سازمان لیگ بازیکن مذکور، بازیکن آزاد است چرا که بعد از ماجراهای مربوط به سقف بودجه، سپاهان اقدام به امضای متمم‌هایی کرده بود که بعدها از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تخلف شناخته شد و این باشگاه هم جریمه‌ای نقدی و سنگین را تجربه کرد. باشگاه سپاهان اما همچنان می‌گوید رضاییان قرارداد دارد.

در همین رابطه رسول باختر کارشناس حقوقی ورزش به خبرنگار تسنیم گفت: مهمترین  نکته‌ای که به لحاظ حقوقی ابتدا باید آن را  بررسی کنیم، اینجاست که آیا آن الحاقیه یا ضمیمه قرارداد معتبر است یا خیر؟ طبق ماده 10 دستور العمل 30 بندی سقف بودجه سال  گذشته و  ماده 15 دستورالعمل امسال ضمائمی که ثبت نشدند اعتباری ندارند و نمی‌شود کاری کرد. بازیکن یا باشگاه تفاوتی ندارند، اگر بخشی از قرارداد همکاری‌شان ثبت نشده باشد، طبق این قانون نمی‌توان به آن استناد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیفا در دعاوی مطرح شده دستورالعمل سقف بودجه را می‌پذیرد، تصریح کرد: فیفا هر قراردادی که بین طرفین منعقد شده باشد را معتبر می‌داند و  ثبت را از شرایط اعتبار نمی‌داند. طبیعتاً در چنین شرایطی برای فیفا، قوانین مرجع و حاکم خواهد بود. مثلاً اینطور نیست که بگوییم صرفاً برای بازیکنان شاغل در لیگ ایران به قانون سقف بودجه استناد می‌کند.

«فرض کنیم یکی از مسئولان سازمان لیگ تأیید کند قرارداد رامین رضاییان با سپاهان به اتمام رسیده است و او به استناد همین صحبت از جمع طلایی‌پوشان جدا شود اما بعد از پیشرفت روند دادرسی مشخص شود که حق با سپاهان بوده چه عواقبی در انتظار بازیکن و مسئول سازمان لیگ خواهد بود.»‌ کارشناس حقوقی ورزش کشور در واکنش به این پرسش تسنیم گفت:  مسئولیتی با سازمان لیگ نخواهد بود. اظهارات مسئولان سازمان لیگ تنها خبری است. در واقع قرارداد بین باشگاه و بازیکن است و مسئولیت عدم رعایت مفاد قرارداد هم به پای همان‌ها خواهد بود.

باختر راجع‌ به اینکه روند احتمالی طرح شکایت سپاهان علیه رامین رضاییان، گفت:  شکایت ابتدا در کمیته وضعیت، سپس در کمیته استیناف و در نهایت اگر خواستند در دیوان داوری ورزش مطرح می‌شود.

به گزارش تسنیم، اگر به فرض رامین رضاییان و سپاهان توافق نکنند، آن وقت یک حالت جدید متصور خواهد شد. احتمالاً کمیته وضعیت و استیناف به ابلاغیه سقف بودجه استناد می‌کنند و در این بخش رامین رضاییان احتمالاً حکم برنده دست بالا را دارد. با این شرایط به نظر می‌رسد سپاهان باید شکایتش را در دیوان حکمیت ورزش مطرح کند.