به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال «ولز» با انتشار بیانیه‌ای، از انتصاب «کریگ بلیمی» به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور خبر داد.

مهاجم سابق لیورپول و منچسترسیتی که فصل گذشته دستیار وینسنت کمپانی در برنلی بود و سابقه هدایت تیم زیر ۲۱ ساله‌های اندرلخت بلژیک را از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در کارنامه دارد، تا سال ۲۰۲۸ روی نیمکت ولز خواهد نشست.

فدراسیون فوتبال ولز چندی پیش پس از سه سال و نیم همکاری با راب پیج، به علت عدم راهیابی این تیم به یورو ۲۰۲۴، او را برکنار کرد.

بلیمی دارای مدرک پرو لایسنس یوفا از سیستم آموزش مربیگری فدراسیون فوتبال ولز است و از زمان بازنشستگی در سال ۲۰۱۴ به عنوان مربی فعالیت می‌کند.

بلامی در مورد این انتصاب گفت: این یک افتخار بزرگ برای من است که فرصت هدایت تیم ملی کشورم را پیدا کردم و این بهترین لحظه دوران کاری من است. همیشه رویای نهایی من این بود که سرمربی تیم ملی ولز شوم و اکنون برای این چالش آماده‌ام. من تمام تعهدم را برای توسعه این تیم به کار خواهم گرفت و مشتاقم که موفقیت‌های بیشتری را به فوتبال ولز بیاورم. بی‌صبرانه منتظرم تا با بازی‌های لیگ ملت‌ها در سپتامبر شروع شود.

دکتر دیوید آدامز، مدیر ارشد فوتبال فدراسیون فوتبال ولز، گفت: بسیار خوشحالم که کریگ را به عنوان سرمربی جدیدمان اعلام می‌کنم. ما یک فرآیند جذب دقیق برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی مردان انجام دادیم و کریگ به عنوان کاندیدای برجسته شناسایی شد. ما همگی منتظر بازی‌های لیگ ملت‌ها هستیم و امیدواریم با همکاری او موفقیت‌های بیشتری را برای فوتبال ولز به ارمغان بیاوریم.

اولین بازی بلیمی به عنوان سرمربی تیم ملی، روز جمعه، ۶ سپتامبر در مقابل ترکیه در استادیوم کاردیف سیتی خواهد بود که در آن ولز رقابت های لیگ ملت‌های اروپا را آغاز خواهد کرد.