به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران پس از سال‌ها بحث و جدل درباره عدم قانونمندی حضور ایجنت ها در فوتبال باشگاهی کشور تصمیم به ابلاغ مقررات ملی کارگزاران فوتبال گرفت تا هرگونه شک و شبهه در این باره را برطرف کرده و سهم خواهی دلال‌های بدون مدرک را کور کند.

طبق ابلاغیه مهم فدراسیون فوتبال کارگزاران فوتبال ایران باید مجوز فعال مربوطه را داشته باشند. افرادی که نتوانند مدرک لازم را دریافت کنند حق دخالت یا حضور در عقد قرارداد مربی و بازیکن را ندارند.

همین امر باعث شده تا تنی چند از دلال‌های مطرح بدون داشتن مجوز حضور در نقل و انتقالات، در فصل گذشته نزدیک به ۳۰ بازیکن با گردش مالی تقریبی ۲۰ میلیارد تومانی داشته باشند نسبت به تعیین این مقررات جبهه گیری کرده و دنبال راهکاری برای دور زدن این قانون باشند.

آنها نه تنها شروع به تهدید بازیکن و باشگاه کرده اند بلکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال را عامل اصلی ابلاغ این مقررات دانسته و تصمیمات او را زیر سوال می‌برند.

یکی از دلال‌های سنتی فوتبال کشور با فشار روی برخی مدیران فدراسیون نسبت به تغییر هرچه سریع‌تر این قانون عنوان کرده است اگر ابلاغ فعلی در تمام باشگاه‌ها اجرا شود شروع به تخریب ارکانی که امضایشان پای این اسناد است، خواهد کرد.

ابلاغ آئین نامه ملی مقررات کارگزاران فوتبال بدون شک دست این افراد را از فوتبال باشگاهی و دریافتی‌های زیرمیزی می‌تواند کوتاه کند اما همین امر هم نیاز به همراهی مدیران باشگاه‌ها و همچنین بازیکنانی دارد که قانون را الگو می‌دانند.