به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «کیکر» آلمان درباره آخرین وضعیت سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم فوتبال بایرلورکوزن نوشت: « رُم که با کسب جایگاه ششم جدول سری A به لیگ اروپا صعود کرد، تصمیم گرفت بند خرید آزمون را فعال نکند. به همین ترتیب، این مهاجم ایرانی از روز 14 جولای (24 تیر) در تمرینات پیش‌فصل بایرلورکوزن شرکت کند؛ مگر اینکه باشگاهی بخواهد برای خرید دائمی آزمون اقدام کند.

باشگاه المپیک لیون که مدتی پیش برای جذب آزمون پرس و جو کرده بود، هنوز اقدام جدیدی در این راستا انجام نداده است. گفته شد فنرباغچه با ژوزه مورینیو به جذب آزمون علاقه‌مند شده، اما گفته می‌شود که مدیران این باشگاه برای دسته متفاوتی از مهاجمان مانند تامی آبراهام و روملو لوکاکو تلاش خواهند کرد.

یک باشگاه مُصِر برای جذب مهاجم بایرلورکوزن که در سال 2022 با مبلغ 2.5 میلیون یورو از زنیت سن‌پترزبورگ به آلمان آمد، وجود دارد؛ سویا که فصل آینده در مسابقات اروپایی حضور نخواهد داشت، می‌خواهد آزمون را به‌صورت قرضی جذب کند و یک بند خرید در قرارداد او بگنجاند.

لورکوزن که برنامه‌ای برای استفاده از این مهاجم را ندارد، ترجیح می‌دهد آزمون را به فروش برساند. قهرمان بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان امیدوار است که این بازیکن را به مبلغ 10 میلیون یورو بفروشد، به همین منظور منتظر می‌ماند. آزمون در آلمان با مصدومیت‌های زیادی مواجه بود و در رُم به وضعیت بدنی خوبی رسید. سردار در 23 مسابقه که عمدتاً به‌صورت تعویضی به زمین آمد، سه بار گلزنی کرد و حالا لورکوزن امیدوار است باشگاهی پیدا شود که مایل به خرید این مهاجم باشد.»