به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات یورو 2024 اصلی‌ترین سوژه این روزهای دنیای ورزش خصوصاً محافل فوتبالی است و این موضوع محدود به مرزهای قاره سبز نمی‌شود. در آمریکا نیز شبکه فاکس اسپورت ویژه برنامه‌ای برای پوشش این مسابقات روی آنتن می‌برد که ستاره سابق تیم ملی فوتبال این کشور، لاندن دوناوان یکی از کارشناسان آن است.

او کارشناس این شبکه برای تحلیل بازی شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های ملی فرانسه و اتریش در گروه D‌ بود اما مخاطبان شبکه فاکس اسپورت بیشتر از آنکه به تحلیل‌های فنی او درباره بازی توجه داشته باشند، محو مدل موی عجیب و غریب او شدند.

دوناوان  42 ساله در حالی جلوی دوربین‌های شبکه فاکس اسپورت رفت که به سبک بسیاری از بازیکنان امروزی دنیای فوتبال تصمیم گرفته بود موهای سرش را با مدلی عجیب اصلاح کند، مدلی که البته برای پیشکسوتانی در سن و سال او خیلی متعارف نیست.

همین موضوع نیز سبب طنزپردازی اهالی فضای مجازی درباره مدل موهای کاپیتان سابق تیم ملی آمریکا شد. یکی از آنها نوشت:«فکر می‌کنم که دوناوان برای اینکه دیر به برنامه نرسد، اجازه نداده آرایشگرش اصلاح موهای او را تمام کند. جز این حالت دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

مایک مَجی هم‌تیمی سابق دوناوان در تیم لس‌آنجلس گلکسی او را به خاطر مدل موهایش دست انداخت و در توئیتر نوشت: لاندن دوناوان هرچه سریعتر توئیتر را چک کن و آرایشگرت را عوض کند.

تیم ملی فوتبال آمریکا , یورو 2024 ,

دوناوان مدت کوتاهی بعد درباره مدل موی عجیبش توضیح داد و گفت: دو هفته پیش مو کاشتم و به من گفتند که در دوربین مشخص نخواهد بود و کسی متوجه نمی‌شود.

توضیح دوناوان در واقع جوابی بود که او در چت با مجی داد و مجی نیز با کسب اجازه متن مکالمه‌شان را منتشر کرد تا ابهام به وجود آمده برای هواداران را برطرف کند. مجی در بخشی از مکالمه‌اش با دوناوان از او می‌پرسد که آیا اجازه دارد این چت را منتشر کند و ستاره سابق تیم ملی آمریکا اینگونه پاسخ می‌دهد:« مشکلی نیست. حق من همین است!»

دوناوان در فاصله سال‌های 2000 تا 2014 ، یکصد و پنجاوهفت بار پیراهن تیم ملی آمریکا را به تن کرد.