به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال فرانسه شب گذشته (دوشنبه) در اولین مسابقه‌اش در گروه D مسابقات یورو 2024 در حالی با نتیجه یک بر صفر مقابل اتریش به برتری رسید که کیلیان امباپه در دقیقه 85 در پی برخوردی که با مدافع اتریش بر سر زدن توپ با ضربه سر داشت از ناحیه بینی دچار مصدومیت و خونریزی شد. او در دقیقه 90 جای خود را به اولیویه ژیرو داد و شایعاتی منتشر شده که ممکن است شانس ادامه همراهی فرانسه در هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا را از دست بدهد. 

نشریه «مارکا» اسپانیا پس از این بازی مدعی شد که امباپه 25 ساله دچار شکستی بینی شده و مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت. نشریه «اکیپ» فرانسه هم خبر داد که آزمایش‌های اولیه نشان داد بینی امباپه به طور جدی تحت‌تأثیر این ضربه قرار گرفته و تصمیم نهایی درباره جراحی شدن یا نشدن او پس از آزمایش‌های تکمیلی در بیمارستان گرفته خواهد شد.

فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا هم خبر داد در صورتی که تأیید شود بینی‌ این بازیکن دچار شکستگی شده، با ماسک مخصوص در ادامه مسابقات یورو 2024 حضور پیدا خواهد کرد.

«رادیو مونت‌کارلو» فرانسه  اما اعلام کرد، امباپه نیازی به عمل جراحی بینی ندارد، با این حال کادرفنی تیم ملی فوتبال فرانسه بعید است در مورد استفاده از او در بازی دوم خروس‌ها (بازی با هلند) در مرحله گروهی یورو 2024 ریسک کند. در مورد استفاده یا عدم استفاده از این ستاره 25 ساله در بازی سوم که مقابل لهستان خواهد بود، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

آدرین رابیو هم‌تیمی امباپه پس از این بازی به شبکه تلویزیونی «اسپورت ایتالیا» گفت: وضعیت امباپه خوب است. او گفت که احتمالاً برای بازی سوم آماده خواهد بود.

در عین حال امباپه پیامی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «X» منتشر کرد و نوشت «آیا ایده‌ای برای ماسک دارید؟» و گذاشتن ایموجی ماسک و خنده در کنار آن به مصدومیتش واکنش نشان داد.

یورو 2024 , تیم ملی فوتبال فرانسه , کیلیان امباپه , تیم‌ ملی فوتبال اتریش ,

فرانسه جمعه شب به مصاف هلند خواهد رفت و پس از آن سه‌شنبه هفته آینده باید با لهستان دیدار کند.