به گزارش خبرگزاری تسنیم، دراگان استویکوویچ پس از باخت یک بر صفر صربستان برابر انگلیس در بازی دوم گروه C در دور نخست مرحله گروهی رقابت‌‌های یورو 2024، حق شاگردانش را چیزی بیشتر از یک شکست و حداقل یک تساوی دانست.

سرمربی صربستان گفت: به بازیکنانم گفته بودم که می‌توانیم انگلیس را شکست دهیم. درست است که این اتفاق رخ نداد اما دلسرد نشدم. بابت بازی تیمم نیز متأسف نیستم. تنها چیزی که بابت آن تأسف می‌خورم این است که نتیجه بازی در خور عملکرد ما نبود و حداقل باید یک امتیاز می‌گرفتیم. سرمان را بالا می‌گیریم و به کارمان ادامه می‌دهیم و به استقبال فرصت بعدی می‌رویم.

استکوویچ افزود: مهمتر از اینکه موقعیت‌های‌تان را به گل تبدیل کرده‌اید یا نه این است که برای بازی‌تان برنامه داشته باشید و به همین دلیل هم من اینجا نشسته‌ام تا بسته به اتفاقاتی که در زمین مسابقه رخ می‌دهد، تصمیم بگیرم. واقعاً شجاعانه بازی کردیم و نیمه دوم سوار بر بازی بودیم. حیف که پاداش این بازی شجاعانه را نگرفتیم.

وی عنوان کرد: می‌دانم خیلی‌ها خواهند پرسید که چرا دوشان تادیچ را از ابتدا در ترکیب قرار ندادم اما این هم بخشی از نقشه و برنامه تاکتیکی‌مان بود. می‌خواستم او را سرحال نگه دارم تا زمانی که کارمان گره خورد بیاید و جریان بازی را تغییر دهد؛ ضمن اینکه ما کلی بازیکن هجومی دیگر هم داریم.

سرمربی صربستان تأکید کرد: این بازی را آنالیز خواهیم کرد تا با آمادگی بیشتر به بازی بعدی برویم. هدف ما از مسابقه بعدی چیزی جز شکست دادن اسلوونی نیست. امشب هم ما تسلیم نشدیم. انگلیس را مجبور کردیم در نیمه خودش دفاع کند و تملک توپ‌مان در نیمه دوم عالی بود و تا آستانه گلزنی هم پیش رفتیم. می‌توانیم به نمایشی که ارائه کردیم افتخار کنیم. نشان دادیم از هیچ حریفی نمی‌ترسیم. همه می‌گویند انگلیس بهترین تیم جام است و قهرمان خواهد شد. آنها واقعاً تیمی قدرتمند هستند اما نشان دادیم که توان رقابت با هر حریفی در اروپا را داریم.