علی اصغر کلانتری درباره افشای پرونده فساد در فوتبال ایران که با استعفای خداداد افشاریان و سهیل مهدی از سمت‌های ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال و ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ همراه بود، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: کسی نمی‌تواند منکر مسائلی چون فساد، تبانی، جادوگر، دوپینگ و رشوه شود و هر کسی چنین کاری کند، جانماز آب می‌کشد!

وی با اشاره به پرونده صعود شهرداری تبریز به لیگ برتر در سال 1392 خاطرنشان کرد: هر یکی دو سالی که می‌گذرد، بخشی از این موارد افشا می‌شود و همه متوجه می‌شوند چه خبر بوده است. خدا پدر حاج آقا علیپور (رئیس کمیته صیانت و ارزیابی سازمان لیگ) را بیامرزد که در زمان صعود شهرداری تبریز، به ماجرا ورود کرد و 60 نفر محروم شدند. من بیشترین سابقه را در لیگ یک دارم و موارد زیادی در این مدت دیدیم. در این زمینه با فدراسیون فوتبال همکاری کرده‌ام.

سرمربی مس سونگون به اظهارات مطرح شده درباره تبانی در فوتبال ایران اشاره و بیان کرد: می‌بینیم کسانی از تبانی و فساد در فوتبال حرف می‌زنند و گلایه می‌کنند که خودشان یک پایه این کار هستند! آنها اگر خودشان را گول بزنند، نمی‌توانند ما را فریب بدهند. کسانی دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند که خودشان مشکلاتی داشته‌اند و پدر تیم‌های دیگر را درآورده‌اند!

کلانتری با انتقاد از صحبت‌هایی که علیه تیم مس سونگون ورزقان مطرح شده است، اظهار داشت: کسانی این حرف‌ها را زدند که خودشان مربی مس سونگون بودند. زمانی که به تیم مس آمدم، کسی جز کادر فنی کنار تیم نبوده است و هیچ آنالیزور یا جادوگری با ما نیامد! کسی جرأت ندارد در این زمینه به من نزدیک شود. آقایانی که صحبت‌هایی مطرح می‌کنند، با همان آقایان کار می‌کردند!

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله مدیرعامل باشگاه دست این افراد را «رو» می‌کند. او می‌گوید چه کسانی، این افراد را معرفی کرده‌اند و باشگاه جلوی آنها را گرفته است. این افراد پشت نیمکت می‌نشستند و همان آقایان با آنها صحبت می‌کردند!

سرمربی مس سونگون ورزقان درباره شکست 4 بر 2 تیمش مقابل داماش گیلان و اشتباهات دروازه‌بان مس در سه گل تیم داماش تصریح کرد: هیچ مسئله مشکوکی در میان نبود. دروازه‌بان ما حدوداً 23 ساله است و در دو دیدار قبلی عملکرد بسیار خوبی داشت. من برای بازی سوم باید به او میدان می‌دادم، اما شاید فضای ورزشگاه داماش برای این بازیکن جوان سنگین بوده است. خودم 10 یا 12 سال پیش بر کسانی که می‌خواستند به راه کج بروند، راه را بستم.