به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ایران در روزهای اخیر با شرایط متفاوتی رو به رو شده است و با توجه به پرونده‌های قضائی برخی از مسؤولان این فدراسیون از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند که با موافقت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال همراه شد. در همین حال نهادهای نظارتی به پرونده‌های فوتبال ایران در چند سال اخیر ورود کرده‌اند.

برخی‌ها دوست دارند مسائل فوتبالی را در بوق و کرنا کنند

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با حاشیه‌های اخیر پیرامون فوتبال کشور اظهار داشت: به نظرم در همه دستگاه‌های اجرایی کشور چنین مسائلی رخ خواهد داد اما شرایط در فوتبال به گونه‌ای است تا یک موردی در آن رخ می‌دهد همه می‌خواهند آن را در بوق و کرنا کنند. هنوز چیزی از مراجع ذی ربط قطعیت نیافته است و باید ببینیم چه می‌شود.

این مسائل باید ریشه یابی شود

او ادامه داد: اینگونه مسائل باید ریشه‌یابی شود و باید منشأ آنها را پیدا کرد و یقه آن افراد را گرفت، این موضوع باید به خوبی مدیریت شود و به نظرم ربطی به فوتبال ملی و اینکه گفته می‌شود وجه فوتبال ایران را در بین سایر کشورها خراب خواهد کرد، نخواهد داشت.

برخی دنبال جوسازی در فوتبال هستند/باید هفته‌های آخر را مدیریت کرد

در دوران ریاستم با چنین مسائلی مواجه نشدم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در زمان مدیریت او در فدراسیون، با چنین اتفاقاتی مواجه شده یا خیر، تصریح کرد: زمان ما این مسائل که به داوران پیشنهادات مالی و… شود خیلی کم و شاید هم اصلاً نبود چون من تا زمانی که عهده دار فدراسیون فوتبال بودم با چنین مسائلی رو به رو نشدم و ان‌شاالله آرامش گذشته به فوتبال باز خواهد گشت تا تیم‌های ما با آرامش کامل در مسابقات حضور یابند.

امیدوارم رفتار جوانمردانه از تیم‌ها شاهد باشیم

کفاشیان در خصوص هفته‌های پایانی لیگ برتر و رقابت دو تیم پرطرفدار استقلال تهران و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی در فصل بیست و سوم گفت: هفته‌های پایانی هر ساله مهم و حساس پیش رفته است و خوبی لیگ امسال در این است که دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند. مردم ایران فوتبال دوست هستند و بازی‌های باقی مانده را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و امیدوارم در این دیدارها بازی جوانمردانه از تیم‌های مدعی چه برای قهرمانی و چه برای بقا در لیگ برتر شاهد باشیم تا حق از کسی ضایع نشود.

او افزود: نقش بازیکنان، مربیان و هواداران در این زمینه بسیار مهم است و باید جو حساس را مدیریت کنند تا حاشیه‌های کمتری را در هفته‌های پایانی شاهد باشیم و تیم‌ها به سوی فوتبال جوانمردانه بروند و کسانی هم که به تماشای بازی‌ها می‌نشینند از آن لذت ببرند و همچنین اتفاقات اخیر هم روی بازی‌ها تأثیر نگذارد. اخلاق در فوتبال باید حفظ شود و امیدوارم تنشی در بین بازیکنان و تیم‌ها به وجود نیاید که شرایط را ملتهب کند.