به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس؛ مالکیت مشترک دو باشگاه منچسترسیتی و جیرونا که هر دو متعلق به گروه فوتبال سیتی هستند، یکی از موضوعاتی بود که از مدت‌ها قبل حضور باشگاه اسپانیایی در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌داد.

طبق قوانین یوفا تیم‌های دارای مالک مشترک به دلیل احتمال شکل گیری تعارض منافع نمی‌توانند به طور همزمان در یکی از تورنمنت‌های زیر مجموعه اتحادیه فوتبال اروپا بازی کنند و این موضوع شامل حال منچسترسیتی و جیرونا می‌شود.

یوفا اما با تعیین یک شرط این امکان را به گروه سیتی داده است که هر دو تیمش را فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا ببرد. شرط یوفا که باید تا سوم ژوئن اجرایی شود، این است که گروه سیتی میزان سهامش در باشگاه جیرونا را از 47 درصد فعلی به زیر 30 درصد کاهش دهد که این امر می‌تواند با فروش سهام اضافه به طرف سوم مستقل صورت صورت بگیرد.

گروه سیتی علاوه بر منچسترسیتی که مالکیت صد درصدی بر آن دارد، در 12 باشگاه فوتبال دیگر هم سهامدار است که این باشگاه‌های در قاره‌های مختلف جهان پراکنده هستند.

اگر مالکان منچسترسیتی به شرط تعیین شده توسط یوفا عمل نکنند، جیرونا به جای لیگ قهرمانان به لیگ اروپا خواهد رفت چرا که طبق قوانین تیمی که در لیگ مربوطه جایگاه بالاتری داشته باشد به لیگ قهرمانان می‌رود.