به گزارش خبرگزاری تسنیم، میکل آرتتا که تیم تحت‌هدایتش شب گذشته (پنجشنبه) در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس با نتیجه 4 بر 2 مغلوب میهمانش وستهام شد و در آخرین بازی خود در نیم‌فصل اول، سومین شکست فصل خود در این رقابت‌ها را متحمل شد، پس از این بازی گفت: به وستهام بابت کسب این برد تبریک می‌گویم و در عین حال بازیکنانم را تحسین می‌کنم. این تمام چیزی است که می‌توانم بگویم.

وی افزود: فوتبال همین است. وقتی به کاری که ما در این دیدار انجام دادیم، نگاهی بیندازیم، دیدن این نتیجه بسیار ناامیدکننده است اما وستهام در هر دو محوطه جریمه بهتر از ما بود. آنها دو ضربه به سمت چارچوب ما زدند (هر دو گل شد) و صاحب یک پنالتی شدند (در دقیقه 5+90 به هدر دادند). ما اما 30 ضربه به سمت دروازه وستهام زدیم. اگر ما با 30 شوت به گل نرسیم، باید با زدن 50 یا 60 شوت برای گلزنی تلاش کنیم. این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

سرمربی اسپانیایی آرسنال که تیمش با این شکست فرصت بازگشت به صدر جدول را از دست داد و در حال حاضر با 40 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر و پشت‌سر لیورپول 42 امتیازی است، صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: نمی‌توانم بازی‌ای را تصور کنم که در آن ضربه‌های بیشتری در محوطه جریمه داشتیم، تسلط بیشتری برای بازی داشتیم و موقعیت‌های کمتری به تیم واقعاً خوب وستهام دادیم اما به نتیجه دلخواه نرسیم. در هر صورت تلاش ما برای رسیدن به پیروزی در این بازی کافی نبود.

آرتتای 41 ساله در پاسخ به این پرسش که «آیا این یکی از ناامیدکننده‌ترین شب‌های دوران مربیگری‌تان بود؟»، پاسخ داد: همین‌طور است اما فوتبال همین است. در حالت عادی وقتی تیمی اینقدر خلق موقعیت می‌کند، بازی‌ها را می‌برد. این کاری است که ما پیش از این آن را انجام داده‌ایم. در مقابل برایتون ما خیلی خلق موقعیت کردیم، مقابل لیورپول نیز همین‌طور بود، اما ما به روش‌های مختلف گل می‌زنیم.

توپچی‌های لندن حالا باید خود را برای بازی روز یکشنبه با فولام آماده کنند، دیداری که در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر انگلیس و در ورزشگاه کروین کاتیج برگزار خواهد شد.