به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تاجیکستان و پرسپولیس در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه مرکزی (پامیر) شهر دوشنبه به مصاف هم رفتند که نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. مهدی ترابی در دقیقه ۲۹ توانست تک گل این بازی را در نیمه اول به ثمر برساند.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و نبیل باهویی ترکیب پرسپولیس را در این بازی تشکیل می‌دادند.

رستم یتیموف، تبریز اسلاموف، آرتور کارتاشیان، قربانوف، دنیس بگانوویچ، علیشیر جلیلوف، سنین سبای، امادونی کمالوف، احسان پنجشنبه، رامش جلیلوف و ایوان نووسلچ ۱۱ بازیکن حاضر در ترکیب این تیم بودند.

پیروزی پرسپولیس برابر استقلال در نیمه اول/ رویش یک گل در بازی سرد

لیست بازی دو تیم استقلال تاجیکستان و پرسپولیس

شروع خوب پرسپولیس در نیمه اول

صندلی‌های خالی در ورزشگاه مرکزی (پامیر) دوشنبه به چشم می‌آمد و حدود ۱۰ هزار نفر از هواداران استقلال تاجیکستان در ورزشگاه حضور داشتند. پرسپولیس بازی را نسبت به حریف بهتر آغاز کرد و در دقیقه پنج روی حرکت خوب نبیل باهویی توپ با برخورد به مدافع استقلال و تیرک عمودی با دفع یک بازیکن دیگر تاجیکستانی راهی اوت شد. در دقیقه ۷ گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس پس از خطا روی کمالوف از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

وحدت هنانوف در دقیقه ۱۵ و از پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که اقدام به شوت زنی کرد اما یتیموف به خوبی توپ را دفع کرد. در دقیقه ۲۲ تکل فوق‌العاده مدافع استقلال تاجیکستان مانع از گلزنی پرسپولیس شد.

ضربه کاشته دیدنی ترابی و گل اول برای پرسپولیس

در دقیقه ۲۷ و روی حرکت انفرادی زیبای محمد عمری در پشت محوطه جریمه استقلال تاجیکستان «سبای» او را نقش بر زمین کرد و مهدی ترابی در دقیقه ۲۹ روی یک ضربه کاشته زیبا توانست گل اول بازی را برای پرسپولیس به ثمر برساند. ترابی در لیگ قهرمانان دو فصل گذشته هم توانسته بود مقابل این تیم در همین ورزشگاه گلزنی کند.

در دقیقه ۳۳ بازیکنان استقلال حمله را به سمت دروازه پرسپولیس شکل دادند که با اشتباه بیرانوند توپ به علیشیر جلیلوف رسید و این بازیکن توپ را در اختیار سنین سبای قرار داد و شوت او را بیرانوند به زیبایی توانست مهار کند. پس از آن پرسپولیسی‌ها صاحب توپ شدند و ضد حمله‌ای را به سمت دروازه استقلال خلق کردند که شوت مهدی ترابی به شکل خطرناکی به کناره دروازه استقلال برخورد کرد و راهی اوت شد.

ضدحمله سریع پرسپولیس در دقیقه ۳۹ می‌توانست این تیم را به گل دوم برساند که پاس در عمق مهدی ترابی و ضربه زمینی محمد عمری را یتیموف با خروج به موقع از دروازه دفع کرد. علی نعمتی در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و اکثر حملات بازیکنان استقلال تاجیکستان در نیمه اول از همین سمت به وجود آمد.