به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی در پی برتری 5 بر 3 شاگردانش مقابل الهلال عربستان در دیدار فینال جام جهانی باشگاه‌های سال 2022 و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برای هشتمین بار گفت: تورنمنت خوبی داشتیم و نسبت به چند بازی گذشته پیشرفت کرده‌ایم. کیفیت بالایی در خط حمله داریم و باید برخی از اشتباهات خود را در خط دفاعی بهبود ببخشیم. همچنین بازیکنانی که اخیراً مصدوم شده‌ بودند را به ترکیب بازگردانیم. کریم بنزما به ترکیب تیم بازگشته و میلیتائو و کورتوا هم به زودی به شرایط بازی می‌رسند. این عنوان باعث می‌شود در ادامه فصل با روحیه بهتری به کارمان ادامه دهیم. میل و اراده داریم که در تمام مسابقات و در هر دقیقه از هر بازی بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم. 

وی با اشاره به جو خوب ورزشگاه شاهزاده مولای عبدالله و میزبانی خود شهر الرباط مراکش از این رقابت‌ها اظهار داشت: جو فوق‌العاده بود. شهر، هتل و کمپ تمرینی نیز فوق‌العاده بود. اینجا بسیار راحت بودیم و مراکش برایم خوش شانسی به ارمغان آورد، بنابراین امیدوارم دوباره به اینجا برگردم. اوقات خوبی را در مراکش سپری کردیم و حالا با این عنوان و خوشحال کردن همه هواداران‌ رئال مادرید به خانه می‌رویم.

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید همچنین درخصوص رسیدن توپ طلای مسابقات به بال برزیلی‌اش خاطرنشان کرد: وینیسیوس جونیور به رشد خود ادامه می‌دهد. او از ابتدای سال گذشته شروع به پیشرفت کرده و به نوعی نشانه پیشرفت تیم است. کم‌ کم قهرمان لیگ قهرمانان و جام جهانی باشگاه‌ها شدیم. وینیسیوس خیلی خوب کار می‌کند و از این بابت خوشحالیم. او به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اکنون در هر بازی تفاوت را رقم می‌زند و ثابت می‌کند که حالا بسیار مؤثرتر است و تقریباً در هر بازی نامش جزو گلزنان است.

کارلتو درباره کسب 9 جام با رئال مادرید و 8 جام با میلان گفت: رئال و میلان دو باشگاه فوتبال و دو خانواده برای من هستند که توسط برلوسکونی و فلورنتینو پرس عالی اداره می‌شوند. آنها بزرگترین هواداران باشگاه‌های خود هستند و میراث رئال مادرید از تاریخ و سنت آن نشأت می‌گیرد. بسیار خوشحالم که بخشی از تاریخ این باشگاه هستم.