به گزارش ورزش11، چندی پیش بود که علیرضا بیرانوند طی مصاحبه ای اعلام کرد برای حل مشکل سربازی خود و اطمینان خاطر از حضور در جام جهانی باید در نیم فصل دوم به یک تیم نظامی بپیوندد. تا اینجای کار مشکلی بوجود نیاورد، مشکل از آنجا آغاز شد که بیرانوند در ادامه گفته بود شرایط پرسپولیس برای او اهمیتی ندارد و او صرفا به شرایط خود و بازی در جام جهانی فکر می کند و آینده این تیم برایش مهم نیست. بیرانوند پس از این مصاحبه نیز چندی بعد مجددا اشتباه خود را تکرار کرد و دوباره تاکید کرد که آینده پرسپوبیس برای او بی اهمیت است. تکرار این جمله از سوی بیرانوند خشم هواداران پرسپولیس را برانگیخت. 
هواداران پرسپولیس در دیدار روز گذشته این تیم برابر پدیده برخورد صمیمانه ای با بیرانوند نداشتند و مثل همیشه به تشویق او نپرداختند. بیرانوند که از تشویق دروازه بان دوم پرسپولیس رادوشوویچ توسط هواداران این باشگاه عصبانی شده بود دست خود را به نشانه هیس در مقابل صورتش قرار داد و به هواداران توهین کرد.
 

بیرانوند پیش از این در نفت تهران نیز چنین کارهای سطح پایینی انجام داده بود. در زمان هدایت نفت توسط منصوریان، بدلیل بی انضباطی بیرانوند منصوریان یکی دو بازی او را نیمکت نشین کرده بود تا به گفته خودش به او تلنگری زده باشد و در ادامه راه فوتبالش رفتاری حرفه ای تری در پیش بگیرد، در همان مقطع بیرانوند علیرغم نیمکت نشینی توسط کی روش به تیم ملی دعوت شد و او با ارسال پیامکی به دستیار منصوریان نوشته بود «با وجود همه تقلایی که مربی تون کرد من به تیم ملی دعوت شدم. بای بای!». این اتفاق با خشم منصوریان همراه بود و وی تا مدتی بیرانوند را به سکوها تبعید کرد.
باید به علیرضا بیرانوند یادآوری کنیم که برای پیشرفت در فوتبال به اخلاق و رفتاری بازیکنان حرفه ای و موفق فوتبال ایران که سال ها در سطح اول بهترین لیگ های اروپایی بازی کردند و اتفاقا از محبوب ترین بازیکنان نزد هواداران پرسپولیس هستند، دقت کند و آن ها را الگوی خود قرار دهد. بیرانوند باید در مصاحبه هایش به تک تک جملاتی که بکار می برد توجه کند و برای خود و تیمش حاشیه نسازد. مطمئنا همکاری پرسپولیس و بیرانوند برای هر دوی آن ها خوب بوده اما بیرانوند باید بداند که پرسپولیس بوده که از این همکاری سود بیشتری برده و افتخار پوشیدن پیراهن باشگاه بزرگ  پرسپولیس را بدست آورده است. مسلما هر بازیکنی که حد و حدود خود را ندانست و بجای رفتار حرفه ای به حاشیه دامن زد بزرگترین لطمه را در وهله اول به خود وارد کرده است، بیرانوند می تواند سرنوشت استعدادهای ناب فوتبال ایران در دو دهه گذشته که با ورود به حاشیه به بیراه رفتند را نیز مرور کند.
بیرانوند بدلیل زحمات زیادی که برای پیشرفت و فاصله گرفتن از زندگی سخت گذشته خود کشیده است و اینکه بدون هیچگونه رابطه ای و صرفا با تلاش به این سطح رسیده بسیار قابل احترام است اما باید بداند که ادامه دادن به این رویه اشتباه می تواند تمامی این مشقات را به باد دهد.