به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یحیی بهاری درباره پرونده‌های باشگاه نود ارومیه در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال و فیفا اظهار داشت: ما هیچ پرونده نداریم و همه پرونده‌ها مربوط به قبل از انتقال امتیاز شهرداری تبریز به ماشین‌سازی و سپس به ما بوده است. این پرونده‌ها باید 4،3 سال پیش حل می‌شد و با تدابیر نبی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه باشگاه نود فقط در دو سال اخیر تیمداری می‌کند، تصریح کرد: تیم‌های دسته اولی حق جذب بازیکن خارجی ندارند، اما برای ما پرونده‌های خارجی لحاظ کردند که شاید به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی ما منجر شود. امیدوارم این مشکل برای فوتبال آذربایجان غربی که تازه جوانه زده است، حل شود.

مدیرعامل باشگاه نود ارومیه درباره جزئیات پرونده‌های این باشگاه گفت: از محتویات پرونده‌ها مطلع نیستیم و به بایگانی پرونده‌ها دسترسی نداریم. یک پرونده درباره فرناندس، دروازه‌بان اسپانیایی شهرداری تبریز است و 15،14 پرونده داخلی داریم.

بهاری درمورد ادامه یا لغو مسابقات فوتبال در کشور بیان کرد: در این وضعیت، فوتبال در اولویت دوم قرار دارد. تیم من شرایط خوبی دارد و می‌تواند به لیگ برتر صعود کند، اما نمی‌خواهم سلامت جامعه را فدای صعود کنیم.

«همکاران ما در تیم‌های لیگ یک، نظرات منفعت‌طلبانه می‌دهند.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: گفتند تیم من در رتبه دوم جدول است و باید مسابقات لغو شود. باید صبر کنیم تا شرایط آرام شود و سازمان لیگ موضوع را تشخیص بدهند.

مدیرعامل باشگاه نود ارومیه درباره کسر قرارداد بازیکنان برخی تیم‌های اروپایی اظهار داشت: پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان به‌صورت فصلی است و اگر اینگونه استناد کنیم، شکست می‌خوریم. کسر از قرارداد مشمول ما نیست و باشگاه‌ها باید به تعهدات خود باید پایبند باشند. ما تقریباً در 99 درصد پرونده‌های خود در فیفا بازنده بودیم و فکر می‌کنم باشگاه‌های ما با کسر قرارداد، به مشکلی اساسی می‌خورند.