به گزارش ایلنا، جدال حساس امروز سپاهان - پرسپولیس که تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود نکات جالب زیادی دارد که 12 نکته ویژه این بازی را می‌بینید:

1. پرسپولیس بهترین تیم بازی‌های خارج از خانه است. این تیم با 6 برد پیاپی خارج از خانه رکوردار لیگ است و انگیزه برای ادامه دادن این رکورد می‌تواند وسوسه تدافعی بازی کردن را بگیرد تا انتظار یک بازی هجومی از دو تیم را بکشیم.

2.  سپاهان تیمی‌ است که می‌تواند روند بردهای خارج از خانه پرسپولیس را تهدید کند. پرسپولیس بیشترین باخت در لیگ‌برتر را مقابل سپاهان داشته است. تیم میزبان در صورت پیروزی به چهاردمین بردش خواهد رسید.

3. پرسپولیس در صورت بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این بازی، به 7 بازی پیاپی خارج از خانه بدون گل خورده می‌رسد و به تنهایی رکورددار تاریخ لیگ برتر می‌شود.

4. سپاهان در لیگ برتر 50 گل به پرسپولیس زده است، تعداد گلی که هیچ تیم دیگری هنوز به آن نرسیده است.

5. علیرضا بیرانوند ضعیفترین عملکردش را در بین تیم‌های لیگ‌برتری مقابل سپاهان داشته است. بازیکنان سپاهان با پیراهن این تیم تا به حال 12 بار دروازه بیرانوند را باز کرده‌اند.

6. پرسپولیس با 13 برد رکورددار پیروزی در لیگ است و سپاهان تنها یک شکست دارد تا کم‌شکست‌ترین تیم لیگ تا اینجا باشد.

7. سپاهان بدون شکست خانگی است اما پرسپولیس دو بار توانسته این خط تیره در جدول را برای تیم‌های دیگر پر کند. پارس جنوبی و صنعت نفت اولین شکست خانگی فصل خود را برابر پرسپولیس متحمل شدند.

8. سپاهان با 9 گل، رکورددار گل با ضربه سر است و پرسپولیس در محوطه جریمه می‌تواند به شجاع خلیل‌زاده امیدوار باشد که 4.4 نبرد هوایی موفق در هر بازی دارد.

9. تقابل آماری دو سرمربی به نفع قلعه‌نویی است. قلعه‌نویی در لیگ خارج از آزادی مغلوب پرسپولیس نشده است و در 8 مصاف اخیر با گل‌محمدی هم سه امتیاز را به تیم او نداده است.

10. سپاهان-پرسپولیس که به الکلاسیکوی ایران هم معروف شده هر بار با تنش‌های فراوان در بازی همراه است. 4 تقابل اخیر دو تیم در همه مسابقات 5 اخراجی داشته است.

11. پیام نیازمند، دروازبان سپاهان با اطمینان بیشتری نسبت به بیرانوند درون دروازه قرار خواهد گرفت. نیازمند در لیگ هیچ وقت مقابل پرسپولیس بازنده نبوده است.

12. جدال پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر که هر کدام 5 قهرمانی دارند و در لیگ نوزدهم هم شانه به شانه برای قهرمانی می جنگند، یکشنبه چهارم اسفند از ساعت 16:15 در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

منبع: متریکا