به گزارش وبسایت نود، برای شروع روی نیمکت مربیگری هر تیمی، بدترین مسابقه تقابل با لیورپول این روزهای یورگن کلوپ است؛ تیمی که در سرتاسر فصل تنها دو امتیاز از دست داده، بیش از یک سال است که در لیگ برتر شکست نخورده و در 38 مسابقه اخیر خود (معادل یک فصل کامل) 104 امتیاز کسب کرده است!

با تمامی این رکوردهای خوب، نایجل پیرسون مجبور بود ماموریت غیرممکن خود با واتفورد را از آنفیلد و تقابل با لیورپول آغاز کند. ظهر روز 14 دسامبر و ساعاتی قبل از مصاف با لیورپول، واتفورد با کسب تنها 9 امتیاز از 16 بازی در رده بیستم جدول قرار داشت؛ تیم فصل را با خاوی گراسیا آغاز کرده و با کیکه سانچس فلورس به اولین برد خود رسیده بود. هایدن مالینز یک هفته قبل با متوقف کردن کریستال پالاس در ویکرج رود اندکی امید را به اردوی هورنتس تزریق کرده بود و در هفته هفدهم، نایجل پیرسون قرار بود به چهارمین مربی فصل واتفورد تبدیل شود؛ چهارمین!

پیش بینی نتیجه چنین دیدای، احتمالا آسان ترین کار ممکن بود. محمد صلاح در دقایق 38 و 90 دو بار دروازه بن فاستر را گشود تا لیورپول با کسب شانزدهمین پیروزی فصل 49 امتیازی شود. 

نتیجه برای واتفورد قابل پیش بینی بود اما نمایش زنبورهای پیرسون در این بازی اندکی غیرمنتظره بود؛ همان توپی که در دقیقه 38 توسط صلاح به قعر دروازه فاستر فرو رفت، تنها یک دقیقه بعد می‌توانست وارد دروازه آلیسون شده باشد اما دوکوره با فرصت سوزی خود بار دیگر نشان داد که اگر گل نزنی، گل می‌خوری! تنها دو دقیقه بعد از گل صلاح هم سار فرصت مناسبی برای به تساوی کشاندن بازی داشت اما آلیسون مانع او شد.

نمایش امیدوارکننده قعرنشین لیگ برتر در آنفیلد رویای فرار از سقوط را بار دیگر در دل طرفداران هورنتس زنده کرد و این رویا تنها 8 روز بعد، با شکست 2-0 منچستریونایتد در ویکرج رود رنگ واقعیت به خود گرفت؛ اولین برد از مجموع 4 پیروزی واتفورد با پیرسون در 20 روز آینده.

واتفورد عصر یکشنبه و در هفته بیست و دوم لیگ برتر در وایتلیتی مهمان بورنموث بود و با گل های دوکوره، دینی و پریرا به پیروزی 3-0 در مقابل میزبان خود رسید تا 22 امتیازی شده و به لطف شکست آستون ویلا برابر منچسترسیتی، به رده هفدهم جدول برسد. برای اولین بار در فصل 20-2019، واتفورد یک هفته لیگ برتر را در جایی خارج از منطقه سقوط به پایان رسانده است.

واتفورد از مجموع 15 امتیاز ممکن در 5 بازی آخر لیگ برتری، 13 امتیاز کسب کرده و بعد از شکست مقابل آنفیلد، تنها در برامال لین و برابر شفیلدیونایتد شگفتی ساز امتیاز از دست داده است. البته تساوی خانگی برابر ترانمر در جام حذفی (از دست دادن برتری 3-0 و تساوی 3-3) و در پیش بودن بازی تکراری، کام طرفداران واتفورد را اندکی تلخ کرده اما وضعیت این روزهای واتفورد، اصلا با روزهای ابتدایی فصل قابل قیاس نیست.

به لطف نمایش های خوب واتفورد، پیرسون به همراه یورگن کلوپ و اوله گونار سولسشائر نامزد کسب عنوان برترین مربی ماه دسامبر لیگ برتر هم شد. واتفورد که تا ماه دسامبر تنها 3 پیروزی (یک برد در لیگ برتر و دو برد در جام اتحادیه) کسب کرده و به خاطر آن که تعداد مربیانش، از تعداد پیروزی هایش بیشتر شده مورد تمسخر قرار گرفته بود، اکنون و در یک بازه زمانی 20 روزه موفق شده 4 برد به دست آورد. 

اما مرور کارنامه مردی که روی نیمکت واتفورد قرار گرفته، نشان می‌دهد واتفوردی ها مناسب ترین گزینه را برای انجام ماموریت فرار از سقوط برگزیده اند. 

علیرغم کسب پیروزی 2-0 برابر منچستریونایتد، واتفورد کریسمس را در جایگاه بیستم پشت سر گذاشت. در تاریخ لیگ برتر انگلیس تنها 3 تیم توانسته بودند علیرغم قعرنشینی در کریسمس، در پایان فصل از سقوط فرار کرده و در لیگ برتر ماندنی شوند. این سه تیم وست‌بروم (05-2004)، ساندرلند (14-2013) و لسترسیتی (15-2014) بوده اند. سرمربی آخرین تیم مورد اشاره، لسترسیتی فصل 15-2014، همین نایجل پیرسون بوده است.

پیرسون 56 ساله که در آن فصل لستر را بعد از حدودا یک دهه به لیگ برتر بازگردانده بود، علیرغم شروع مناسب فصل و کسب 8 امتیاز از 5 بازی نخست (از جمله پیروزی 5-3 برابر منچستریونایتد) در ادامه فصل روند اسف باری را در پیش گرفت و در 10 بازی از 12 بازی بعدی شکست خورد تا جشن کریسمس 2014، با حضور در رده بیستم لیگ برتر با تلخی برای روباه ها همراه باشد. 

روند کابوس وار لستر تا مدتها بعد از کریسمس هم ادامه داشت. لستر در هفته بیست و نهم، هجدهمین شکست فصل را هم با باخت 4-3 برابر تاتنهام متحمل شد تا با تنها 19 امتیاز، دیگر عملا هیچ امیدی به ادامه فصل نداشته باشد؛ ناامیدی اما در فرهنگ لغت پیرسون هیچ جایی نداشت. 

برنامه نسبتا مناسب لستر تا پایان فصل، ورق را برگرداند؛ لستر در 9 بازی بعدی خود 7 برد به دست آورد و در این مدت، تنها یک شکست 3-1 برابر چلسی در کارنامه خود ثبت کرد. لستر در هفته پایانی کویینزپارک رنجرز از پیش سقوط کرده را 5-1 شکست داد تا با 41 امتیاز، اختلافی 6 امتیازی با منطقه خطر، فصل را در جایگاه چهاردهم به پایان برساند. 

پیرسون در پایان فصل جای خود را به رانیری داد و یک فصل بعد، این تیم شگفت انگیز ترین اتفاق تاریخ لیگ برتر را رقم زد و قهرمان شد؛ قهرمانی که بدون فرار فوق العاده تیم با پیرسون در فصل قبل ممکن نمی‌شد و به همین دلیل خیلی ها پیرسون را "قهرمان خاموش" لسترسیتی در فصل 16-2015 لقب دادند.

با 4 برد از 5 بازی اخیر، واتفورد بالاخره به میانگین یک امتیاز از هر بازی لیگ برتر رسیده و برخلاف لستر 5 سال قبل، این بار روند قهرمانانه خود را قبل از رسیدن به هفته های پایانی آغاز کرده است؛ روندی که می‌تواند دغدغه سقوط را تا هفته های بعدی کاملا از میان برده و با توجه به جدول فشرده لیگ برتر، این تیم را به رده های میانی جدول هم امیدوار کند.