به گزارش وبسایت نود، در بازی معوقه هفته دهم لالیگا چهارشنبه شب دو تیم بارسلونا  و رئال مادرید ال‌کلاسیکوی 276 را برگزار کردند و این مسابقه در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تعقیب و گریز دو تیم در صدر جدول همچنان ادامه دار باشد. 

رئالی ها در نیمه نخست و تا قبل از دقیقه 20، خود را مستحق دو خطای پنالتی بر روی رافائل واران می‌دیدند و در نیمه دوم به وسیله گرت بیل، حتی به گل برتری هم رسیدند؛ گلی که البته به خاطر حضور میلیمتری فرلاند مندی (سازنده این گل) در آفساید، مردود اعلام شد. در شبی که نیوکمپ میزبان ال‌کلاسیکو بود و هواداران آبی اناری هم با نمادهای متفاوتی در استادیوم و خارج از آن حضور یافته بودند، این رئال مادرید بود که چهره تیم برنده مسابقه را داشت و کاملا مشخص بود از به تعویق افتادن بازی سود برده است.

تساوی بدون گل، اتفاقی بود که کمتر هواداری انتظار آن را می‌کشید و بعد از رقم خوردن، هواداران باید بسیار به عقب بازمی‌گشتند تا ردی از یک تساوی بدون گل در ال‌کلاسیکو بیابند. در حقیقت به اندازه 17 سال.

23 نوامبر 2002، بارسلونا-رئال مادرید در نیوکمپ و همان دیداری که هواداران از لوئیس فیگو با فندک و سر بریده شده خوک پذیرایی کردند، رئال مادرید ویسنته دل‌بوسکه برابر بارسای لویی فن‌خال به تساوی بدون گل رضایت داد. جالب آن که بارسلونا پیش از ال‌کلاسیکو باخته بود و بعد از این تساوی، در 3 بازی متوالی بعدی هم شکست خورد تا این، تنها امتیاز بارسای فن‌خال در یک روند 5 مسابقه ای بوده باشد! رئال دل‌بوسکه هم بعد از آن دیدار در 6 بازی متوالی لالیگایی برنده شد تا گام بلندی به سوی قهرمانی برداشته باشد. 

بعد از آن مسابقه، 17 سال و 49 ال‌کلاسیکو (33 بازی در لالیگا، 8 بازی در کوپا دل‌ری، 6 بازی در سوپرجام اسپانیا و 2 بازی در لیگ قهرمانان اروپا) گذشت تا دوباره شاهد یک تساوی بدون گل میان بارسلونا و رئال مادرید باشیم. البته ضعف این روزهای بارسلونا نیز در ثبت این آمار بی تاثیر نبود.

در شبی که رئال مادرید 17 شوت به سمت دروازه تراشتگن زد، آمار شوت های بارسلونا حتی 2 رقمی هم نشد. آن ها دو شوت به داخل چهارچوب زدند، 3 شوت از کناره های دروازه به بیرون رفت و 4 تلاش هم با سد بازیکنان رئال، حتی به خط دروازه نرسید تا 9 شوت، پایانی ضعیف برای بارسلونای والورده در ال‌کلاسیکو رقم بزند. 

اکنون و با گذشت 17 هفته از فصل 20-2019، تعداد کل شوت های بارسلونا در لالیگا عدد 210 را نشان می‌دهد. از زمان جمع آوری داده های لالیگا توسط اوپتا در فصل 06-2005، این ضعیف ترین آمار بارسلونا در زمینه شوتزنی در رقابت های لالیگا بوده است. 

بارسلونا بعد از شکست های 1-0 برابر بیلبائو و 2-0 برابر گرانادا، سومین دیدار بدون گل خود در این فصل، و اولین آن ها در نیوکمپ، را ثبت کرد. بارسا که در 8 بازی خانگی 30 بار دروازه رقبا را باز کرده، در 9 بازی دور از خانه تنها 13 گل به ثمر رسانده است. 

این بازی، بار دیگر وابستگی بیش از حد بارسلونا به ارنستو والورده را نمایان کرد. برای چهارمین ال‌کلاسیکوی متوالی، لیونل مسی در ثبت گل یا پاس گل ناکام ماند تا به این ترتیب میزان دقایق بدون اثر مسی در ال‌کلاسیکو به 335 برسد. این ضعیف ترین آمار مسی در دوران حضور خود در ال‌کلاسیکو بوده و با در کنار هم قرار دادن این آمار، می‌توان دریافت که چرا بارسا، تیم ضعیف تر میدان چهارشنبه شب بوده است.