به گزارش وبسایت نود، رئال مادرید در نیوکمپ کاری بزرگ انجام داد و دروازه اش را در مقابل بارسلونا، تیمی که در 7 بازی خانگی این فصل 30 گل به ثمر رسانده بود، بسته نگه داشت تا آماری جالب در زمینه دفاعی به ثبت رسانده باشد. 

رئال مادرید که فصل را با خوردن گل در هر 4 هفته ابتدایی آغاز کرده و بالاخره در پیروزی 1-0 برابر سویا در هفته پنجم توانست اولین بازی بدون گل خورده را ثبت کند، در بازی معوقه هفته دهم (ال‌کلاسیکو) هم دروازه خود را بسته نگه داشت تا بعد از گذشت 17 هفته، 8 کلین شیت داشته باشد. 

رئال در پایان هفته هفدهم 12 گل خورده و هرچند در لالیگا بعد از اتلتیکومادرید (10 گل خورده) به همراه اتلتیک بیلبائو، مشترکا صاحب دومین خط دفاع برتر است، اما توانسته در سطح درون باشگاهی یک آمار فوق العاده را به ثبت برساند.

دریافت تنها 12 گل در 17 هفته نخست، اتفاقی بی سابقه در 28 سال اخیر برای این باشگاه محسوب می‌شود. در حقیقت بعد از دریافت تنها 10 گل در 17 هفته نخست فصل 92-1991، هرگز سابقه نداشته که رئال مادرید در پایان هفته هفدهم به چنین آماری در تعداد گل های دریافتی برسد. 

رئال فصل 92-1991 را با رادومیر آنتیچ با دو کلین شیت برابر کادیز و رئال وایادولید آغاز کرد و در ادامه در 4 بازی متوالی برابر بیلبائو، سویا، خیخون و بارسلونا گل خورد. (هر بازی یک گل) دو پیروزی 3-0 برابر لوگرونیس و دپورتیوو لاکرونیا، با خوردن گل بعدی در جریان پیروزی 2-1 برابر آلباسته همراه بود و بعد از این بازی، رئال باز هم دو پیروزی مشابه 2-0 برابر بورخوس و مایورکا با ثبت کلین شیت به دست آورد.

پس از این دیدار، رئال در برابر اسپانیول (پیروزی 5-1)، رئال سوسیه‌داد (پیروزی 4-1) و رئال ساراگوسا (تساوی 1-1) هرکدام یک گل دریافت کرد و  بعد از تساوی بدون گل برابر رئال اویدو، سرانجام با شکست 2-0 برابر اتلتیکومادرید در هفته شانزدهم، هم اولین شکست خود را تجربه کرد و هم برای اولین بار در طول فصل، در یک بازی دو بار دروازه اش را باز شده دید. 

البته رئال در هفته بعد و در جریان پیروزی 5-2 برابر اوساسونا هم 2 گل دیگر دریافت کرد تا شمار گل های دریافتی این تیم در پایان هفته هفدهم به عدد 12 برسد. دروازه بان رئال در تک تک این 17 هفته، پاکو بویو بود و او توانست در این 17 مسابقه در 7 بازی دروازه اش را بسته نگه دارد. 

رئال در پایان فصل (و در شرایطی که لئو بین هاکر جای آنتیچ را گرفته بود) با 54 امتیاز، در رده دوم لالیگا قرار گرفت و قهرمانی را به بارسلونای 55 امتیازی واگذار کرد تا دریافت 32 گل در 38 مسابقه و ثبت برترین آمار دفاعی فصل هم هیچ کمکی به لوس بلانکوس نکرده باشد. 

آمار رئال در مقایسه با فصول قبلی حضور زیدان روی این تیم هم پیشرفت خوبی را نشان می‌دهد. رئال در فصل 17-2016 و در نخستین فصل حضور کامل زیدان، در 17 مسابقه نخست 16 گل دریافت کرد و در فصل 18-2017 هم دقیقا همین آمار را به ثبت رساند. در فصل نخست، آمار گل های دریافتی رئال 41 بود و در فصل دوم، این رقم به 44 رسید. هرچند 41 گل دریافت شده در فصل نخست هم خللی در قهرمانی رئال در لالیگا ایجاد نکرد. 

رئالی ها در فصل تلخ 19-2018 هم 17 هفته ابتدایی را با دریافت 22 گل (از جمله 5 گل در ال‌کلاسیکو) سپری کردند و در نهایت، فصل را با 46 گل خورده به پایان رساندند. در بین 5 تیم نخست جدول رده بندی در آن فصل، رئال بدترین آمار دفاعی را داشت.

در 17 هفته سپری شده از فصل 20-2019 لالیگا، تیبو کورتوا در 14 مسابقه دروازه بان رئال بوده و در 3 مسابقه دیگر، وظیفه حراست از دروازه به آلفونس آرئولا سپرده شده است. آرئولا در این 3 مسابقه 3 گل دریافت کرده (2 گل برابر گرانادا و یک گل برابر آلاوز) و در جریان پیروزی 2-0 برابر اوساسونا، اولین و آخرین کلین شیت خود در این فصل را ثبت کرده است. کورتوا نیز در 14 مسابقه خود آمار 9 گل خورده و 7 کلین شیت را به ثبت رسانده است.

بعد از فصل 15-2014 و قهرمانی بارسلونا در لالیگا با دریافت تنها 21 گل در 38 مسابقه، هرگز برترین خط دفاعی لالیگا به قهرمانی در لیگ نرسیده و باید دید آیا رئال می‌تواند با تکیه بر خط دفاعی مستحکم خود، به قهرمانی دست یابد یا خیر.