به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، به محض ورود به چمن نیوکمپ برای ال‌کلاسیکوی چهارشنبه، سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید به باسابقه ترین بازیکن تاریخ این جدال تبدیل خواهد شد. 

راموس در این مسابقه برای چهل و سومین بار در ال‌کلاسیکو پیراهن رئال مادرید را به تن می‌کند تا با عبور از رکورد 42 مسابقه فرانسیسکو خنتو و مانولو سانچیس (رئال مادرید) و البته ژاوی هرناندز (بارسلونا)، به تنهایی به عنوان باتجربه ترین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو معرفی شود. 

به این ترتیب، سرخیو راموس تنها چند ماه بعد از عبور از ایکر کاسیاس و تبدیل شدن به باسابقه ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا، یک رکورد دیگر را هم در عرصه باسابقه ترین ها خواهد شکست.

واندرلی لوکزامبورگو نخستین مربی بود که در یک ال‌کلاسیکو به سرخیو راموس میدان داد. در نوامبر 2005 و در همان دیداری که سانتیاگو برنابئو وادار به تشویق رونالدینیو شد، سرخیو راموس در جریان شکست 3-0 رئال برابر بارسلونا توانست طعم اولین ال‌کلاسیکوی خود را بچشد. 

رکورد کلی راموس در ال‌کلاسیکو البته چندان تعریفی ندارد. او در 42 مسابقه قبلی 13 بار به پیروزی رسیده، 9 بازی را با تساوی به پایان برده و البته در 20 مسابقه هم شکست خورده است. 

از مجموع این 13 پیروزی، 4 برد در فینال های مختلف ثبت شده است؛ 2 برد در فینال کوپا دل‌ری 2011 و 2014 و دو برد دیگر در بازی های رفت و برگشت سوپرجام اسپانیا در سال 2018.

راموس در حضور خود در ال‌کلاسیکو 4 بار موفق به گلزنی شده است؛ اولین گل او در تساوی 3-3 دو تیم در فصل 07-2006 و با ضربه سر به ثمر رسید، در همان دیدار معروفی که لیونل مسی جوان هر 3 گل بارسلونا را به ثمر رساند. او در ادامه و در شکست 6-2 رئال در برنابئو در فصل 09-2008 گل دوم رئال را به ثمر رساند و در اولین تجربه خود در ال‌کلاسیکو به عنوان کاپیتان، در پیروزی 2-1 رئال در فصل 13-2012 موفق به زدن گل پیروزی بخش رئال در دقیقه 82 شد. 

آخرین گل راموس در ال‌کلاسیکو رئال را از یک شکست نجات داد. در شرایطی که بارسا در ال‌کلاسیکوی رفت فصل 17-2016 با گل لوئیس سوارز از رئال پیش بود، راموس در دقیقه 90 بازی را به تساوی کشاند تا دو امتیاز حساس را از بارسلونا برباید. 

در تعهد سرخیو راموس هیچ تردیدی نیست، اما کارنامه انضباطی ال کاپیتان در این مسابقه چندان تعریفی ندارد. او در این 42 مسابقه 18 بار کارت زرد گرفته و 5 بار هم با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شده است. او آخرین بار در ال‌کلاسیکوی برگشت فصل 17-2016 در دقیقه 77 با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد. رئال که در آن مقطع 2-1 از بارسا عقب بود، در دقیقه 85 توسط خامس به گل تساوی رسید اما لیونل مسی در دقیقه 92 گل سوم بارسا را به ثمر رساند تا رئال در این مسابقه شکست خورد. 

از میان این 42 مسابقه، سرخیو راموس در 11 ال‌کلاسیکو با بازوبند کاپیتانی به هدایت رئال پرداخته است. اما در این بین بد نیست به رکورد کاپیتان بارسلونا قبل از دیدار چهارشنبه هم بپردازیم.

لیونل مسی تاکنون در 41 ال‌کلاسیکو به میدان رفته و امشب به رکورد خنتو، سانچیس و ژاوی خواهد رسید. مسی در این 41 مسابقه 19 بار برده، 10 بازی را با تساوی به پایان رسانده و در 12 دیدار شکست خورده است. با 26 گل، رئال چهارمین رقیب دلخواه مسی بوده و فوق ستاره آرژانتینی تنها توانسته دروازه سویا، اتلتیکومادرید و والنسیا را بیش از این تعداد باز کند.