به گزارش وبسایت نود، امروز (پنجشنبه) 31 اکتبر 2019، دهمین سالگرد روزی تاریخی در لیگ برتر انگلستان است؛ روزی که در تنها 5 مسابقه 8 بازیکن کارت قرمز گرفتند و رکوردی تاریخی در لیگ برتر انگلیس رقم زدند.

31 اکتبر قطعا همگان را در سرتاسر جهان به یاد هالووین و رسوم ترسناک آن می‌اندازد و بازیکنان لیگ برتری نیز در این روز از سال 2009، سهم خود را در ترسناک کردن آن ادا کردند. 

در روز 31 اکتبر 2009، 9 مسابقه از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس در فصل 10-2009 انجام شد. اگرچه 4 مسابقه بدون کارت قرمز به پایان رسید اما 5 دیدار دیگر کاری کردند تا این روز، به عنوان پر کارت ترین روز تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب گیرد. 

در ورزشگاه ریباک، بولتون گری مگسون میزبان چلسی صدرنشین بود و در پایان با نتیجه 4-0 این دیدار خانگی را با شکست به پایان رساند. در اولین دقیقه از وقت اضافه نیمه اول دیدیه دروگبا در هنگام ورود به محوطه جریمه با خطای جی‌لوید ساموئل بازیکن فقید بولتون و مدافعی که دورانی را هم در استقلال و پیکان گذراند، متوقف شد. پیتر والتون با کارت قرمز مستقیم ساموئل را اخراج کرد و چلسی با پنالتی فرانک لمپارد نیمه اول را با برد پشت سر گذاشت.

دکو، ایوانوویچ و خود دروگبا در نیمه دوم سه گل دیگر به ثمر رساندند تا چلسی کارلو آنچلوتی 27 امتیازی شده و هفته یازدهم را هم در صدر جدول به پایان برساند.

کارت قرمز دوم سهم بازیکن برزیلی هال سیتی بود. در شرایطی که بازی برنلی و هال سیتی با نتیجه 1-0 به سود برنلی در جریان بود، جیووانی ابتدا در دقیقه 65 کارت زرد گرفت و تنها 4 دقیقه بعد با تکلی خطرناک روی استیون فلچر با کارت زرد دوم مایک جونز جریمه شد تا از زمین اخراج شود. آلکساندر در دقیقه 77 گل دوم خود و تیمش را هم به ثمر رساند تا تیم تحت هدایت اوون کویل با نتیجه 2-0 هال سیتی را ببرد. 

در دیدار دو تیم خوب آن روزهای لیگ برتر، اورتون و آستون ویلا، هر دو تیم دیدار را 10 نفره به پایان رساندند. ابتدا دینیار بیلیالتدینوف زننده گل اورتون در دقیقه 87 با کارت قرمز مستقیم لی پرابرت از زمین اخراج شد و در واپسین دقایق این مسابقه کارلوس کوئیار با دریافت کارت زرد دوم، ویلا را هم 10 نفره کرد. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید. 

لیورپول رافا بنیتس در آخرین فصل حضور این سرمربی اسپانیایی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت و کمتر شباهتی به تیم نایب قهرمان سال 09-2008 داشت. لیورپول که تنها 6 روز قبل با نتیجه غیرمنتظره 2-0 منچستریونایتد را شکست داده بود، در آن روز مغلوب روی هاجسون و فولام شد و دیدار کریون کاتج را با نتیجه 3-1 واگذار کرد. 

فولام با گل های زامورا و نولاند 2-1 از لیورپول پیش بود (تورس تک گل لیورپول را به ثمر رسانده بود) که لی میسون در دقیقه 79 فیلیپ دگن مدافع سوئیسی قرمز ها را اخراج کرد و تنها 3 دقیقه بعد، جیمی کرگر را هم با کارت قرمز مستقیم مواجه کرد تا لیورپول به فاصله تنها 3 دقیقه، 9 نفره شود. کلینت دمپسی در دقیقه 87 گل سوم را هم وارد دروازه لیورپول کرد تا قرمزها با تحمل پنجمین باخت فصل، 18 امتیازی مانده و در رده پنجم بایستد.

اما برای رکوردشکنی 31 اکتبر، دو کارت قرمز دیگر نیاز بود که بازی ساندرلند-وستهم یونایتد این خواسته را برآورده کرد. ساندرلند که تا دقیقه 36 با دو گل از وستهم عقب افتاده بود، در دقیقه 39 یکی از گل ها را توسط رید جبران کرد اما اخراج کنوین جونز قبل از پایان نیمه اول، کار را برای شاگردان بروس سخت کرد. 

ساندرلند که با 10 نفره شدن هم بازی خوبی را برابر تیم جان‌فرانکو زولا به نمایش گذاشته بود، در دقیقه 76 با ضربه کیران ریچاردسون به گل دوم هم رسید تا بازی 2-2 شود. آندره مارینر در دقیقه 87 رادوسلاو کواچ را هم اخراج کرد تا هر دو تیم بازی را 10 نفره به پایان برسانند.

دیدارهای آرسنال-تاتنهام (برد 3-0 آرسنال با قضاوت مارک کلاتنبرک)، پورتسموث-ویگان (برد 4-0 پورتسموث با قضاوت آلن وایلی)، استوک سیتی-وولورهمپتون (تساوی 2-2 با قضاوت کریس فوی) و منچستریونایتد-بلکبرن (برد 2-0 یونایتد با قضاوت فیل داود) دیدارهایی بودند که در همان روز برگزار شدند و بدون دادن تلفات برای تیم ها خاتمه یافتند.