به گزارش وب‌سایت نود، پیش‌بینی می‌شد مربی پرسپولیس بعد از برانکو هر مشکلی که در این تیم داشته باشد حداقل خیالش از فاز دفاعی راحت خواهد بود. پرسپولیس که با آمار دفاعی‌اش رکوردهای زیادی را ثبت و جابه جا کرده بود در حالی فصل جدید را شروع کرد که تغییر مهمی دراین فاز نداشت. بیرانوند به عنوان مهم‌ترین بازیکن موثر در کلین‌شیت‌های پرسپولیس در این تیم ماندنی شد و بقیه مدافعان هم ماندن در جمع سرخپوشان را انتخاب کرده و کنعانی‌زادگان هم به جمع آنها اضافه شد. تصمیمات کالدرون در این چند هفته اما نشان می‌دهد که او در انتخاب ترکیب دفاعی به خصوص در جناح راست سردرگم است.

کالدرون در 2 بازی نخست لیگ با ترکیب سید جلال و شجاع در خط میانی و نادری و شیری در دو دفاع کناری لیگ را شروع کرد ولی در هفته سوم و چهارم در خط دفاع خود دست برد و نادری و سید جلال را نیمکت نشین کرد تا کنعانی زادگان و انصاری به ترکیب اضافه شوند. تغییراتی که تا هفته هشتم هم ادامه داشته و کالدرون هنوز به ترکیب موردنظر خود نرسیده است. بیشترین تغییرات سرمربی پرسپولیس در دفاع راست بوده است. جایی که نعمتی، شیری، ماهینی و خلیل‌زاده امتحان شده و هیچ کدام نتوانستند رضایت سرمربی آرژانتینی را جلب کنند. حتی معمولا یکی از تعویض‌های کالدرون هم مثل بازی امروز، در سمت راست خط دفاع انجام می‌شود.

مدافعان راست پرسپولیس بعد از رامین رضاییان بازیکنانی بودند که توانایی چندانی در سانتر و بازیسازی نداشتند و برانکو هم مشکلی با این قضیه نداشت اما گویا تفکرات کالدرون، باعث شده به دنبال دفاع راستی متفاوت باشد و هنوز آن را در پرسپولیس پیدا نکرده است.