به گزارش وبسایت نود و به نقل از گاردین، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا باشگاه کاردیف سیتی را موظف به پرداخت 6 میلیون یورو (5.3 میلیون پوند) به باشگاه نانت بابت انتقال امیلیانو سالا کرد. 

ذو باشگاه کاردیف سیتی و نانت در روز 19 ژانویه 2019 بر سر انتقال 15 میلیون پوندی سالا به توافق رسیدند. 2 روز بعد و در شرایطی که سالا قصد سفر به ولز برای نهایی کردن قرارداد خود با کاردیف را داشت هواپیمای پایپر مالیبوی حامل او سقوط کرد و طی این سانحه سالا و دیوید ایبوتسون، خلبان پرواز جان باختند.

بعد از این سانحه، باشگاه کاردیف ادعا کرد که به دلیل آن که نام سالا به عنوان یک بازیکن لیگ برتری ثبت نشده، موظف به پرداخت رقمی به باشگاه نانت نیست اما اکنون و بعد از گذشت 8 ماه از این سانحه، کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا باشگاه ولزی را به پرداخت قسط اول این قرارداد مطابق توافق ها ملزم کرده است؛ قسطی که معادل 5.3 میلیون پوند است.

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا طی بیانیه ای اعلام کرده که در طول بررسی ابعاد مختلف این پرونده، شرایط خاص و تراژیک موضوع را هرگز از نظر دور نداشته و سعی کرده با توجه به خسران هر دو باشگاه، با رای خود لطمه ای به آن ها وارد نکند. دو باشگاه 10 روز فرصت دارند تا با ارائه اسناد لازم به این رای اعتراض کنند و در صورت اعتراض، این پرونده به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) خواهد رفت.