به گزارش وبسایت نود، در نخستین مسابقه از بازی های روز شنبه هفته سوم لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه کارو رود مهمان نوریچ سیتی بود که در پایان با پیروزی 3-2 توانست نخستین 3 امتیاز فصل را کسب کند.

فرانک لمپارد که در دو تجربه نخست لیگ برتری خود تنها یک امتیاز اندوخته، تیمش را با نفرات زیر روانه میدان کرد:

کپا؛ آزپیلیکوئتا، کریستنسن، زوما، امرسون؛ کواچیچ، جورجینیو، بارکلی؛ پولیسیچ، مانت، آبراهام

در ابتدا قرار بود پدرو در ترکیب اصلی چلسی به میدان رود اما با مصدومیت او در تمرینات پیش از بازی، بارکلی به جای او در ترکیب ثابت چلسی حضور یافت. به این ترتیب میانگین سنی ترکیب ثابت چلسی به 24 سال و 208 روز رسید تا بعد از فوریه 1994 و دیدار مقابل اولدهام (24 سال و 190 روز) جوانترین ترکیب تاریخ چلسی در لیگ برتر شکل گیرد. آبراهام نیز بعد از نیمکت نشینی در دو مسابقه اخیر، در این دیدار بالاخره جای اولیویه ژیرو را در ترکیب اصلی چلسی گرفت.

چلسی خیلی زود و در دقیقه 3 از قناری ها پیش افتاد. پولیسیچ با پاس خود به سمت راست، آزپیلیکوئتا را که حرکت اوورلپ را کامل کرده بود پا به توپ کرد. ارسال کاپیتان اسپانیایی چلسی به درون محوطه جریمه در نزدیکی های نقطه پنالتی به تامی آبراهام رسید و او نیز با ضربه پای راست، کنج دروازه تیم کرول را هدف گرفت تا چلسی 1-0 پیش بیفتد. این نخستین گل آبراهام برای چلسی بود. 

خوشحالی آبی های لندن تنها 3 دقیقه دوام داشت. حرکت بوئندیا به قلب خط دفاعی چلسی با پاس او به تاد کنتول همراه شد. کنتول با پاس تک ضرب تیمو پوکی را در سمت چپ محوطه جریمه پا به توپ کرد و مهاجم فنلاندی نیز بدون درنگ این توپ را به محوطه شش قدم ارسال کرد تا خود کنتول دروازه کپا را باز کند. بین این دو گل تنها 156 ثانیه فاصله بود و هر دو شوت، اولین موقعیت های هر دو تیم در این مسابقه محسوب می‌شد.

این بازی تا قبل از رسیدن به دقیقه 20، باز هم شاهد گل بود. در دقیقه 17 پولیسیچ در محوطه جریمه نوریچ میسن مانت را پا به توپ کرد و او نیز با حرکت به عرض و عبور از یک مدافع زردپوش، دروازه را با ضربه پای راست محکم خود به زیبایی باز کرد تا برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی در لیگ برتر شود. 

با گلزنی توامان آبراهام و مانت، چلسی برای اولین بار از 22 آگوست 1992 در یک مسابقه لیگ برتری توسط دو بازیکن انگلیسی 21 ساله و یا جوانتر خود به گل رسید. این اتفاق آخرین بار در دیداری مقابل شفیلد ونزدی و با گلزنی ادی نیوتون و گراهام استوارت رقم خورده بود. 

نوریچ قصد تسلیم شدن نداشت و در دقیقه 30 برای دومین بار عقب ماندگی را جبران کرد. پاس امیلیانو بوئندیا در عمق دفاع چلسی به تیمو پوکی رسید و او نیز از زاویه ای نسبتا بسته دروازه کپا را فروریخت و در لیگ برتر 5 گله شد. در تاریخ لیگ برتر، پوکی دهمین بازیکنی است که موفق شده در 3 بازی نخست لیگ برتری اش گلزنی کند. ضمن آن که پیش از او تنها پاول پوگربنیاک موفق شده بود در 3 بازی اول خود در این لیگ 5 گله شود. 

چلسی در دقیقه 69 به گل پیروزی بخش خود دست یافت. پاس متئو کواچیچ در یک سوم دفاعی نوریچ به آبراهام رسید و زننده گل اول چلسی، بعد از آوردن توپ روی پای راستش از درون قوس محوطه جریمه با ضربه ای زمینی دروازه کرول را گشود. با 21 سال و 326 روز سن، آبراهام بعد از مارک نیکولاس (در مقابل کاونتری، ژانویه 1998) به جوانترین بازیکن چلسی تبدیل شد که توانسته برای این تیم در یک مسابقه لیگ برتری دبل کند. 

نوریچ بعد از این گل، در دقیقه 72 موقعیتی استثنایی برای به تساوی کشاندن بازی داشت اما ضربه سر بن گادفری به تیر دروازه خورد تا برتری 3-2 چلسی حفظ شود. 

تامی آبراهام در دقیقه 75 جای خود را به اولیویه ژیرو داد تا تعویض ژیرو-آبراهام (و بالعکس) در هر 4 بازی رسمی فرانک لمپارد روی نیمکت چلسی شکل گرفته باشد. 

در نهایت بعد از گذشتن 5 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم، مارتین اتکینسون در سوت خود دمید تا چلسی فرانک لمپارد با نتیجه 3-2 به نخستین پیروزی خود در فصل 20-2019 دست یابد. چلسی اکنون 4 امتیازی شده و موقتا به رده دهم رسیده است. نوریچ نیز با همان 3 امتیاز، سیزدهم است.