به گزارش وبسایت نود، در ادامه رقابت های هفته چهارم چمپیونشیپ (سطح دوم فوتبال انگلیس) شب گذشته فولام در حضور 17066 تماشاگر ورزشگاه کریون کاتج میزبان میلوال بود و در پایان در دیداری یک طرفه حریفش را با 4 گل در هم کوبید.

فولام که فصل جدید را با اسکات پارکر آغاز کرده، در پایان هفته چهارم با 3 برد و یک شکست 9 امتیازی است و با تفاضل گل بهتر نسبت به شفیلد ونزدی در رده سوم جدول حضور دارد. با ادامه این روند، پیش بینی بازگشت فولام به لیگ برتر بعد از تنها یک فصل کار چندان سختی نخواهد بود. 

اما نکته ای که پیروزی 4-0 فولام را پررنگ تر جلوه می‌دهد، برتری عجیب و غریب این تیم در آمار و ارقام مسابقه است. فولام در این مسابقه مالکیتی 84.5 درصدی بر توپ و میدان داشت و با 934 پاس صحیح (از مجموع 991 پاس) به میلوالی ها اجازه نفس کشیدن هم نداد.

به استناد آمار اوپتا، از زمانی که این مرجع آماری شروع به جمع آوری داده های چمپیونشیپ از فصل 14-2013 کرده این آمار (تعداد پاس و درصد مالکیت توپ) بالاترین آمار ثبت شده بوده است. 

گل دوم فولام که در دقیقه 32 توسط آنتونی ناکرت (بازیکنی که به شکل قرضی از برایتون به فولام آمده) به ثمر رسید، نشان دهنده شیوه ای است که فولام در بازی چهارشنبه پیاده کرد. این گل بعد از رد و بدل شدن 26 پاس به ثمر رسید و تمامی 11 بازیکن فولام، از جمله مارکوس بتینلی دروازه بان این تیم، در این مسیر حداقل یک بار توپ را لمس کردند. خود ناکرت نیز پیش از زدن ضربه نهایی، 2 بار با لمس توپ بازیکنان هم تیمی اش را پا به توپ کرده بود. 

پارکر 38 ساله که از آغاز رقابت های فصل 19-2018 لیگ برتر انگلیس در کادر فنی فولام حضور یافته و دستیار اسلاویشا یوکانوویچ و کلودیو رانیری بود، در آخرین روز فوریه 2019 و بعد از اخراج کلودیو رانیری به عنوان سرمربی موقت فولام تا پایان فصل انتخاب شد.

پارکر در هر 5 بازی نخست خود مغلوب شد (از جمله شکست های 2-1 مقابل چلسی و لیورپول و 2-0 مقابل منچسترسیتی) و سرانجام شکست در پنجمین مسابقه، دیداری که با برتری 4-1واتفورد همراه بود، سند سقوط فولام به چمپیونشیپ را در فاصله 5 هفته مانده تا پایان رقابت های لیگ برتر امضا کرد. 

البته بعد از مسجل شدن سقوط، پارکر و فولام بدون فشار به کار خود ادامه دادند و از 5 هفته پایانی، موفق به کسب 9 امتیاز شدند. (3 پیروزی متوالی مقابل اورتون، بورنموث و کاردیف) همین اتفاق موجب شد تا شاهد خان مالک فولام دو روز پیش از پایان فصل 19-2018، پارکر را با قراردادی دو ساله به عنوان سرمربی دائمی سفیدها انتخاب کند. 

به کارگیری سیستم 3-3-4 دفاعی در بازی های ابتدایی فصل 20-2019 چمپیونشیپ فولام را احیا کرده و البته حضور بازیکنانی نظیر ایوان کاوالیرو، ناکرت و آلکساندر میتروویچ امید طرفداران فولام را به بازگشتی سریع به رقابت های لیگ برتر بیشتر کرده است. آیا اعتماد قدیمی ترین باشگاه شهر لندن به پارکر 38 ساله نتیجه بخش خواهد بود؟