به گزارش وبسایت نود، بعد از 4 بازی ضعیف و کسب نتایج دور از انتظار، رئال مادرید بالاخره در بازی رده بندی آئودی کاپ موفق به شکست فنریاغچه با نتیجه 5-3 شد تا در پنجمین مسابقه، برای اولین بار در بازی های پیش فصل 20-2019 در وقت قانونی به پیروزی برسد.

رئال تاکنون 5 مسابقه در پیش فصل 20-2019 انجام داده و در سه مسابقه شکست خورده (3-1 به بایرن، 7-3 به اتلتیکومادرید و 1-0 به تاتنهام) و در یک بازی نیز به تساوی رسیده است. (2-2 مقابل آرسنال و پیروزی 3-2 در ضربات پنالتی) کسب تنها یک برد در این 5 مسابقه، آن هم مقابل ضعیف ترین نام این فهرست، نمی‌تواند چندان دلگرم کننده باشد، به خصوص آن که خط دفاع رئال در این بازی به ظاهر آسان نیز مرتکب اشتباهات فراوانی شد.

با 3 گلی که رئال در این بازی دریافت کرد، آمار تعداد گل های دریافتی رئال در 5 مسابقه به عدد 16 رسید و این به آن معنا است که رئال در هر مسابقه به طور میانگین، 3.2 گل دریافت کرده است. بعد از 17 گل دریافتی رئال در پیش فصل 81-1980، این ضعیف ترین آمار رئال در مسابقات پیش فصل بوده است. 

البته باید این را هم در نظر داشت که رئال در سال 1980، 10 مسابقه برگزار کرد و 9 گل را هم در یک مسابقه (شکست 9-1) پذیرا شد. این در شرایطی است که رئال در پیش فصل تابستان 2019 همچنان دو بازی دیگر در برابر ردبول سالزبورگ و رم را در پیش دارد و دریافت تنها یک گل دیگر، این تیم را در تعداد بازی های کمتر با رکورد اسفناک 39 سال قبل برابر خواهد کرد.

اما اگر از این نکات منفی بگذریم، می‌توان به نقاط روشنی در رئال نیز رسید. خیلی ها معتقدند که روزهای کابوس وار رئال در فصل 19-2018 ادامه دار بوده و اثرات آن را در مسابقات پیش فصل نیز مشاهده می‌کنیم. در این بین، یکی از معدود بازیکنان رئال که توانست در فصل گذشته نمایش های استانداردی ارائه داده و در سطح خود ظاهر شود، کریم بنزما بود که توانست با به ثمر رساندن 30 گل، دومین فصل برتر خود در رئال را از نظر گلزنی ثبت کند. اکنون به نظر می‌رسد، او روزهای خوب فصل گذشته را در پیش فصل نیز تکرار کرده است.

بنزما که در جریان شکست 7-3 مقابل اتلتیکومادرید، یکی از گل های رئال را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود، در بازی مقابل فنریاغچه در دقایق 12، 27 و 53 گلزنی کرد و با ثبت یک هت‌تریک، در مسابقات پیش فصل 4 گله شد. هت‌تریک در یک بازی پیش فصل، اتفاقی بوده که در سال های اخیر کم سابقه بوده است.

به نقل از فیفا، از آخرین هت‌تریک یک بازیکن رئال مادرید در مسابقه پیش فصل 8 سال می‌گذرد؛ زمانی که کریس رونالدو در جریان پیش فصل 12-2011، موفق به هت‌تریک در برابر گوادالاخارای مکزیک شد.

رئال در روز 20 جولای 2011 در دومین مسابقه دوستانه خود (که در چارچوب World Football Challenge) برگزار می‌شد، در سن‌دیگوی آمریکا به مصاف گوادالاخارای مکزیک رفت و حریف را با نتیجه 3-0 شکست داد. هر سه گل رئال در این مسابقه را رونالدو در دقایق 73، 76 و 82 به ثمر رساند تا این هت‌تریک، قبل از هت‌تریک ستاره فرانسوی به آخرین سه گله بازیکنان رئال در رقابت های پیش فصل بدل شود. 

البته وضعیت رئال در مسابقات پیش فصل تابستان 2011 با وضعیت این روزهای لوس بلانکوس قابل مقایسه نیست. رئال تحت هدایت مورینیو در آن تابستان 9 بازی تدارکاتی انجام داد و هر 9 مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشت؛ مسابقاتی که در آن ها نتایجی مثل پیروزی 7-1 مقابل گوانگژو اورگراند و 6-0 مقابل تیانجین تدا نیز به چشم می‌خورد. همان رئال در پایان فصل 12-2011 با 100 امتیاز مقتدرانه به قهرمانی لالیگا رسید.

رد و بدل شدن 27 گل در بازی های دوستانه رئال در پیش فصل (5.4 گل در هر بازی) لحظات هیجان انگیزی را برای بینندگان بی طرف فوتبال رقم زده، اما نگرانی های عمیقی پیرامون وضعیت این تیم، به خصوص در خط دفاعی وجود دارد و زیدان برای برطرف کردن این مشکلات، تنها 2 بازی دیگر تا قبل از شروع رسمی فصل فرصت دارد.