به گزارش وبسایت نود، تا به حال هیچ تیمی در لیگ برتر ایران، نتوانسته با اختلاف دو رقمی نسبت به تیم دوم قهرمان شود و پرسپولیس این فصل، جدی‌ترین گزینه برای شکستن این طلسم محسوب می‌شود. فصل پیش، پرسپولیس در هفته بیست و چهارم برای اولین بار اختلافش با تیم دوم را دو رقمی کرد اما قطعی شدن قهرمانی و باخت به سیاه جامگان با تیم ذخیره‌ها، باعث شد آن‌ها در نهایت قهرمانی را با اختلاف 9 امتیاز جشن بگیرند.

این فصل فاصله پرسپولیس با رقبا، بیشتر شده و آن‌ها 5 هفته زودتر به اختلاف بیشتر از 10 امتیازی با تیم دوم رسیده‌اند. هفته پیش، پرسپولیس با شکست نفت فرصت داشت اختلاف با فولاد را به 11 امتیاز برساند اما این فرصت را از دست داد. این هفته اما، علیپور با گل وقت تلف شده پرسپولیس را به روند برد برگرداند و با توجه به تساوی فولاد، آن‌ها اختلاف دو رقمی با تیم دوم جدول را قطعی کردند.

فاصله پرسپولیس با رقبا در هفته‌های اخیر، بیشتر می‌شود و آن‌ها شانس بالایی برای قهرمانی با رکوردشکنی‌های جدید دارند. رکورد بیشترین امتیاز، بیشترین اختلاف و البته، زود هنگام‌ترین قهرمانی که با روند فعلی بعید نیست خیلی زود نصیب آن‌ها شود.