به گزارش ورزش 11، یک گل دیدنی از آلوارو موراتا کافی بود تا یک بازگشت نا امید کننده را برای مورینیو به استمفورد بریج رقم بزند. در ادامه در مورد چهار عاملی که منجر به پیروزی شیرهای لندنی شد صحبت خواهیم کرد.

 1  - نبرد مهاجم ها: 

چلسی - منچستر یونایتد

تقابل بازیکنان شماره 9 دو تیم از نکات بارز این بازی بود. در یک سمت آلوارو موراتای اسپانیایی و در سمت دیگر روملو لوکاکو بلژیکی. آلوارو موراتا با گل زیبایی که روی سانتر آزپیلیکوئتا به ثمر رساند پیروز این نبرد شد. اما در طرف دیگر لوکاکو روز خوبی را سپری نمی کرد و نتوانست دروازو کورتوآ سنگربان چلسی را با خطری مواجه سازد.

2 - کانته:

چلسی - منچستر یونایتد

چلسی توانست در این دیدار پس از 6 دیدار که انگولو کانته را در اختیار نداشت، از بازیکن تاثیر گذار خود انگولو کانته استفاده کند، چلسی در دیدارهای قبلی خود فقدان او را در ترکیبش احساس می کرد. بازیکن فرانسوی تیم چلسی با حمایتی که در این دیدار از آلوارو موراتا و ادن هازارد انجام داد، از عوامل پیروزی چلسی در این دیدار  محسوب می شود.

3 - رویکرد مورینیو:

چلسی - منچستر یونایتد

مورینیو که در دیدار های بزرگ خارج از خانه، معمولاً  بازی منفعلانه و تدافعی از خود ارائه می دهد، در این دیدار  متفاوت ظاهر شد و سعی در باز کردن دروازه چلسی داشت، که این عامل فضای بیشتری را پیش روی مهاجمان چلسی قرار می داد، و سرانجام موراتا توانست دروازه شاگردان مورینیو را باز کند.

4 - حضور کریستینسن به جای لوئیز:

چلسی - منچستر یونایتد

حضور بازیکن جوان دانمارکی به عنوان جایگزین داوید لوئیز، یکی از تصمیم های بزرگ آنتونیو کونته سرمربی چلسی در این دیدار بود.این دیدار که چهارمین حضور کریستینسن در ترکیب ابتدایی چلسی بود، یکی از امتحان های سخت برای او محسوب می شد. کریستینسن توانست چه در روی زمین و چه در  نبردهای هوایی لوکاکو مهاجم تیم میهمان را کنترل کند، او که نمایش بسیار خوبی در این دیدار داشت، در نبردهای فیزیکی نیز موفق ظاهر شد.