به گزارش وبسایت نود، دو هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی ماندهو امشب از ساعت 21:30 هفته‌ی بیست و نهم این رقابت‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود. در حساس‌ترین بازی این هفته، پدیده که این فصل همراه با یحیی گل‌محمدی شگفتی‌ساز لیگ برتر بوده، پذیرای سپاهان رده دومی است. دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که بازی رفت را سپاهان از میهمان خود پدیده که در آن زمان صدرنشین لیگ برتر بود. برده است و اختلاف 2 امتیازی این دو تیم به حساسیت بازی امشب افزوده است.به بهانه‌ی تقابل سپاهان و پدیده، جدال‌های امیر قلعه‌نویی و یحیی‌ گل‌محمدی در لیگ برتر را مرور کرده‌ایم.

یحیی مانع برگزاری دربی

امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی یک جدال جذاب در جام حذفی با هم داشتند. در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی سال 94-93 ذوب‌آهن و استقلال در حالی به مصاف هم رفتند که استقلالی‌ها دربی را با نتیجه‌ی 2 بر یک به رقیب سنتی خود باخته‌ بودند و به دنبال این بودند با پیروزی مقابل ذوب‌آهن، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی یکبار دیگر با رقیب سنتی خود رو به رو شوند و انتقام باخت در دربی را از آن‌ها بگیرند. در آن بازی که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شد ابتدا استقلالی‌ها با 2 گل از حریف خود پیش افتادند و بعد از آن بود که ذوبی‌ها موفق شدند بازی را به تساوی 2 بر 2 بکشانند. در نهایت برنده‌‎ی آن بازی در روز بد استقلالی‌ها در ضربات پنالتی تعیین شد. شاگردان امیر قلعه نویی در تیم استقلال هر 3 ضربه‌ی خود را از دست دادند و ذوبی‌ها با گل کردن 3 پنالتی خود موفق شدند پیروز از میدان خارج شوند. ذوب‌آهنی‌ها بعد از بردن استقلال، رقیب سنتی آن‌ها پرسپولیس را هم در مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی بردند و در نهایت با پیروزی مقابل نفت تهران قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شدند.

شکست تلخ

در لیگ سیزدهم استقلال تهران همراه با امیر قلعه‌نویی در کورس قهرمانی قرار داشت این تیم در هفته‌ی بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم نفت تهران بود که آن روزها یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید. شاگردان گل‌محمدی در تیم نفت موفق شدند در آن بازی با یک گل از سد میزبان خود بگذرند تا استقلال یک شکست تلخ را متحمل شود. در آن فصل در نهایت فولاد خوزستان با هدایت حسین فرکی قهرمان لیگ برتر شد و استقلال تهران هم که تا هفته‌های پایانی یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود در نهایت با شکست 3 بر یک هفته‌ی پایانی در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتورسازی تبریز، به مقام پنجم لیگ برتر رسید.

آمار بهتر امیر

تیم‌های امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر 11 بار با هم بازی کرده‌اند. قلعه‌نویی در این 11 تقابل یک برد بیشتر از یحیی بدست آورده است. او 4 بار در تقابل با گل‌محمدی پیروز شده، 3 بار شکست خورده و 4 جدال این دو سرمربی هم به تساوی انجامیده است.

در این 11 تقابل، تیم‌های امیر قلعه‌نویی 9 گل به ثمر رسانده‌اند که به طور میانگین 0.81 گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های گل‌محمدی هم 8 گل به ثمر رسانده‌اند که به طور میانگین 0.72 گل زده در هر بازی می‌شود.

1870