به گزارش وبسایت نود، در ادامه رقابت های هفته سی و یکم بوندسلیگا عصر امروز و از ساعت 18 (به وقت تهران) 5 بازی به صورت همزمان برگزار شد که دورتموند با شکست خانگی مقابل شالکه خود را از قهرمانی دور کرد.

در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک و در حضور 81365 تماشاگر دورتموند در دربی منطقه روهر میزبان شالکه بود که این مسابقه جنجالی در پایان با برتری 4-2 آبی های سلطنتی به پایان رسید.

دو تیم با این ترکیب اولیه روانه میدان شدند:

دورتموند (1-3-2-4):

بورکی؛ وولف، وایگل، آکانجی، دیالو؛ ویتسل، دلانی؛ سانچو، رویس، گوئررو؛ گوتزه

شالکه (2-1-4-3):

نوبل؛ استامبولی، سانه، ناستاسیچ؛ کالیجوری، مک‌کنی، ماسکارل، اوژیپکا؛ سردار؛ بورگشتالر، اموبولو

گل اول این مسابقه توسط زنبور ها و در دقیقه 14 به ثمر رسید. ارسال در عمق سانچو با فرار تماشایی ماریو گوتزه از آفساید همراه شد و این بازیکن 26 ساله موفق شد با ضربه سر دروازه آلکساندر نوبل را باز کند.

تنها دو دقیقه بعد، برخورد توپ به دستان یولین وایگل در محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را برای شالکه به همراه داشت. (این پنالتی البته توسط VAR بازبینی شد) دنیل کالیجوری پشت این توپ ایستاد و با شلیک ضربه به سمت چپ دروازه و فریب بورکی بازی را در دقیقه 18 به تساوی کشاند.

شالکه در دقیقه 28 به گل دوم هم رسید. ضربه کرنر کالیجوری از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه سر سالیف سانه همراه شد تا مدافع 28 ساله گل دوم شالکه را وارد دروازه بورکی کند.

مارکو رویس در دقیقه 61 با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد تا کار شاگردان فاوره در ادامه سخت تر شود. یک دقیقه بعد دنیل کالیچوری روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی خود را دو گله کرد و اختلاف را نیز به دو گل رساند. در دقیقه 66 نوبت به ماریوس وولف رسید تا با دریافت یک کارت قرمز مستقیم دیگر دورتموند را 9 نفره کند.

دورتموند در دقیقه 84 با جبران یکی از گل ها به بازگشت امیدوار شد. ارسال از سمت راست با ضربه سر برون لارسن در تیر دو به ویتسل رسید تا هافبک بلژیکی با ضربه پای راست گل دوم را به ثمر برساند اما امیدهای دورتموند برای بازگشت خیلی زود رنگ باخت.

تنها دو دقیقه بعد شالکه گل چهارم را هم به ثمر رساند. نفوذ خوب اوژیپکا به داخل محوطه با پاس او برای امبولو همراه شد و مهاجم سوئیسی نیز با شلیک پای راست به کنج دروازه بورکی را برای بار چهارم مغلوب کرد. این مسابقه در پایان با برتری 4-2 شالکه به پایان رسید تا دورتموند با تحمل چهارمین باخت فصل، 69 امتیازی مانده و با انجام یک بازی بیشتر، همچنان یک امتیاز کمتر از بایرن مونیخ داشته باشد. شالکه هوب استیونس نیز با این برد 30 امتیازی شدند و با حضور در رده پانزدهم، خیال خود را از بابت ماندن تا حدود زیادی راحت کردند.

در سایر مسابقات در ورزشگاه کومرزبانک آرنا آینتراخت فرانکفورت میزبان هرتابرلین بود که این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. فرانکفورت با این تساوی 54 امتیازی شد و با توجه به اختلاف 3 امتیازی با گلادباخ و تفاضل گل بهتر، جایگاه خود را در رده چهارم تثبیت کرد. هرتابرلین نیز با 37 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

در اسپیریت آرنا فورتونا دوسلدورف با نتیجه 4-1 وردربرمن را در هم کوبید. رامان (1)، کارامان (22)، هنینگز (56) و سوتنر (74) گل های دوسلدورف را به ثمر رساندند و کروسه (28، پنالتی) تک گل شاگردان کوفلت را به ثمر رساند. فورتونا با این پیروزی 40 امتیازی شد و در رده دهم باقی ماند و وردربرمن نیز با همان 46 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

در HDI آرنا، هانوفر با تک گل هندریک ویدانت در دقیقه 66 با نتیجه 1-0 بر هانوفر غلبه کرد تا با کسب چهارمین پیروزی فصل، 18 امتیازی شده و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به نورنبرگ، امتیازات خود را با این تیم رده هفدهمی برابر کتد. ماینز نیز با 36 امتیاز دوازدهم است.

در ردبول آرنا، لایپزیش با نتیجه 2-1 فرایبورگ را مغلوب کرد. تیمو ورنر (19) و امیل فورسبرگ (78، پنالتی) برای لایپزیش و گریفو (66) برای فرایبورگ گلزنی کردند. لایپزیش با این برد 64 امتیازی شد و همچنان در رده سوم قرار دارد. فرایبورگ نیز با 32 امتیاز سیزدهم است.

در آخرین بازی امشب از ساعت 21 اشتوتگارت میزبان گلادباخ خواهد بود.