به گزارش وبسایت نود، شاگردان علی دایی در تیم سایپا بعد از شکست مقابل پرسپولیس این هفته میزبان دیگر تیم مدعی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر سپاهان هستند. این بازی تقابل دو سرمربی اسبق تیم ملی علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم است. سپاهانی‌ها در حالی به تهران می‌آیند که هفته‌ی گذشته یک بازی حساس را در زمین خود به استقلال تهران واگذار کرده و جایگاه سومی جدول رده بنده را از دست داده‌اند.

علی دایی و امیر قلعه‌نویی که در گذشته اختلاف‌هایی هم با هم داشتند در تاریخ لیگ برتر به عنوان سرمربی شانزده بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و بازی روز پنجشنبه سایپا و سپاهان، هفدهمین تقابل دایی و قلعه‌نویی در لیگ برتر است.

دایی در شانزده بازی گذشته در لیگ برتر فقط یکبار توانسته مقابل امیر قلعه‌نویی به پیروزی برسد. تنها برد دایی مقابل قلعه‌نویی به بازیبرگشت فصل گذشته‌ی سایپا با ذوب‌آهن برمی‌گردد که شاگردان دایی موفق شدند با نتیجه‌ی 4 بر 2 از سد شاگردان قلعه‌نویی در تیم ذوب‌آهن بگذرند.

در تاریخ لیگ برتر هیچ سرمربی‌ای به اندازه امیر قلعه‌نویی نتوانسته از سد علی دایی بگذرد. قلعه‌نویی 50 درصد تقابل‌هایش با دایی را برده و از 16 بازی مقابل او به عنوان سرمربی، 8 پیروزی کسب کرده است. بعد از قلعه‌نویی، برانکو ایوانکوویچ بیش از هر سرمربی دیگری از سد دایی در لیگ برتر گذشته است.

دایی و قلعه‌نویی که در دربی به عنوان بازیکن مقابل هم قرار گرفته بودند، دو بار هم به عنوان سرمربی تقابل در دربی بزرگ تهران را تجربه کرده‌اند. هر دو دیداری که دایی و قلعه‌نویی در دربی به عنوان مربی مقابل هم قرار گرفتند، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در شانزده تقابل علی دایی و امیر قلعه‌نویی علاوه بر 8 برد قلعه‌نویی و یک برد دایی، 7 جدال آن‌ها هم به تساوی انجامیده است. در این 16 بازی تیم‌های قلعه‌نویی 22 گل به ثمر رسانده‌اند که به طور میانگین 1.375 گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های علی دایی هم 10 گل به ثمر رسانده‌اند که به طور میانگین 0.625 گل زده در هر بازی می‌شود.

1870