به گزارش وبسایت نود، در تنها بازی باقی مانده از مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی روز دوشنبه پرسپولیس پذیرای پدیده است. دو تیم در حالی به مصاف می‌روند که کمتر از دو هفته پیش در لیگ هم با هم بازی کرده بودند. پرسپولیسی‌ها در آن بازی توانستند با دو گل علی علیپور و سیامک نعمتی از سد میهمان خود بگذرند. در این فصل برای هفتمین بار است که دو تیم در فاصله‌ی کم دو بار به مصاف هم می‌روند. به بهانه‌ی بازی پرسپولیس و پدیده، 7 تقابل این فصل که دو تیم در فاصله‌ی زمانی کم با هم بازی کرده‌اند را بررسی کرده‌ایم.

عادت پدیده

شاگردان یحیی گل‌محمدی که این فصل شگفتی‌ساز نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر شده بودند و توانسته بودند در پایان نیم فصل هم امتیاز با سپاهان و پرسپولیس در رده‌ی سوم جدول رده بندی قرار بگیرند، در هر دو بازی گذشته‌ی خود در جام حذفی شرایطی شبیه به بازی مقابل پرسپولیس داشتند. آن‌ها در مرحله‌ی یک شانزدهم نهایی در کمتر از پانزده روز در لیگ و جام حذفی به مصاف ذوب‌آهن رفتند که در هر دو بازی موفق شدند با نتیجه‌ی مشابه 2 بر یک به برتری برسند. در مرحله‌ی یک هشتم نهایی هم شاگردان گل‌محمدی در کمتر از 15 روز دو بار به مصاف فولاد خوزستان رفتند. آن‌ها در اولین بازی که در جام حذفی بود 3 بر 2 از سد فولاد گذشتند و در دومین بازی هم در لیگ 2 بر صفر این تیم را شکست دادند.

100 درصد برتری

در این فصل سه بار اتفاق افتاده که دو تیم در فاصله زمانی کمتر از پانزده روز دو بار به مصاف هم رفته‌اند که در آن هر دو بازی را یک تیم برده باشد. استقلال تهران در فاصله‌ی کمتر از 5 روز در جام حذفی و لیگ موفق شد نفت مسجد سلیمان را در زمین این تیم شکست دهد. شاگردان شفر در بازی اول موفق شدند با نتیجه‌ی یک بر صفر این تیم را از جام حذفی، حذف کنند و در بازی دوم هم 2 بر یک این تیم را در لیگ برتر بردند.

سپاهان هم در کمتر از 15 روز نساجی را در دو بازی برد. این تیم ابتدا بعد از تساوی یک بر یک مقابل نساجی این تیم را در ضربات پنالتی برد و از جام حذفی کنار زد. بعد از آن هم در لیگ برتر 3 بر 2 موفق شد نساجی را شکست دهد.

ماشین سازی تبریز هم در کمتر از 15 روز موفق شد در دو بازی پارس جنوبی جم را شکست دهد. آن‌ها در اولین بازی پارس را با یک گل در لیگ شکست دادند و بعد از آن در جام حذفی هم با نتیجه‌ی 2 بر یک از سد این تیم گذشتند.

هر تیم یک برد

استقلال تهران این فصل در کمتر از 15 روز دو بار به مصاف سایپا رفت. آبی‌پوشان پایتخت در اولین بازی 2 بر یک سایپا را در لیگ بردند اما در دومین بازی که از مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام حذفی بود، بعد از تساوی 2 بر 2 مقابل این تیم در ضربات پنالتی بازی را به میهمان خود واگذار کردند و وداعی تلخ با جام حذفی داشتند.

سایپا بعد از حذف استقلال شرایطی شبیه به تقابل با این تیم، مقابل صنعت نفت آبادان داشت. شاگردان علی دایی در کمتر از 15 روز دو بار با این تیم آبادانی بازی کردند. آن‌ها ابتدا در جام حذفی 3 بر یک از سد صنعت نفت آبادان گذشتند و بعد از آن در لیگ با نتیجه‌ی 2 بر یک بازی را به زرد پوشان آبادانی واگذار کردند.

خاطره‌ی تلخ برای شاگردان برانکو

پرسپولیسی‌ها از دو بازی با یک تیم در مدت زمان کم خاطره‌ی خوبی ندارند. فصل گذشته صنعت نفت آبادان، مانع از رسیدن پرسپولیس به مرحله‌ی نیمه نهایی جام حذفی شد. آن‌ها ابتدا در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی با 2 گل به سرخپوشان پایتخت باختند. آبادانی‌ها اما 8 روز بعد در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفتند و موفق شدند بعد از تساوی مقابل این تیم در وقت معمول، در ضربات پنالتی میزبان خود را شکست دهند و این تیم را حذف کنند. حذف در آن بازی از خاطرات تلخ هواداران پرسپولیس در جام حذفیاست.