ورزش 11 - در فینالی حساس که یک سوی آن نماینده ای از غرب آسیا و در سوی دیگرش نماینده ای از شرق آسیا است، انتخاب هایتان برای قاضی این این میدان نبرد بسیار محدود خواهد بود! از کشور های حوزه خلیج فارس اگر داوری برگزیده شود، شرقی ها آن را جانب دار پرسپولیس می دانند و اگر خارج از این محدوده فردی برگزیده شود پرسپولیسی ها آن را جان دار کاشیما می خوانند!

مطمئنا فو مینگ در قضاوت دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز اشتباه های فراوانی داشت! چرا که او به هیچ عنوان در سطح و اندازه های قضاوت این دیدار بزرگ و پر از حاشیه و جنجال نبود و از سویی دیگر او همسایه ژاپنی ها بود! مسئله ای که آغازگر تئوری توطئه را پیش از شروع این دیدار بود تا ذهنیت ها نسبت به او منفی شود.

فو مینگفو مینگ

اولین واکنش ها به نحوه قضاوت فو مینگ در این دیدار حساس از سوی بازیکنان پرسپولیس بعه شکلی علنی مطرح شد، اعتراضاتی که حتی می توانست به سادگی پرسپولیسی ها را یکی پس از دیگری از زمین بازی اخراج کند! چرا که تمامی سرخ ها جز علیرضا بیرانوند در درون دروازه، دائما با داور بازی گلاویز بودند!

از صحنه مشکوک به پنالتی در موقعیت علی علیپور در نیمه نخست که خیلی به نظر نمی آمد خطایی صورت گرفته باشد تا خطای به عمد بر روی بشار رسن در یورشی برق آسا که از نگاه بسیاری مستحق ارائه کارت قرمز به مدافع کاشیما بود، تا خطاهای جسته و گریخته ای که بر روی بازیکنان پرسپولیس صورت می گرفت و داور از اعلام آن امتناع می کرد تا صحنه مشکوک دقایق پایانی بر روی گادوین منشا در محوطه جریمه کاشیما و ادعای برانکو ایوانکوویچ بر ناداوری در اخراج بازیکنان حریف، همه و همه بهانه هایی را به مخاطبین داد تا مینگ سیبل داد و فریاد های معترضان شود!

فو مینگفو مینگ

این اعتراضات با ادعای جنجالی رضا شاهرودی مبنی بر اینکه " چینی ها عاشق ژاپنی ها هستند" به اوج خود رسید تا صفحه رسمی AFC مملو از اعتراض های هواداران پرسپولیس شود! اعتراضی که هم می تواند درست و هم نادرست باشد! چرا که به طور کلی هنوز دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای نقایص بسیاری می باشد!

اگر داوری از کشور های عربی این اشتباهات را صورت می داد بی شک اوضاع بسیار بدتر از این حرف ها بود، اگر داوری از ازبکستان سوت قضاوت را در اختیار داشت بازهم به حمایت از ژاپن متهم می شد، اگر همسایگان ایران در این بازی حاکم میدان بودند ماجرا به شکلی دیگر علیه پرسپولیس رقم می خورد! دستان بسته AFC در انتخاب داور این نبرد حساس کاملا قابل لمس است، اما اینکه چرا آنها به سراغ داوران استرالیایی نرفته اند سخت جای ابهام دارد! چرا فو مینگ چینی برای قضاوت ژاپنی ها مقابل ایرانی ها؟!!!