به گزارش وبسایت نود،سایت فیفا در گزارشی به دو پیکار رفت و برگشت نهایی لیگ قهرمانان آسیا که میان پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن انجام می‌گیرد، پرداخته است.

این رسانه در فاصله یک روز تا بازی رفت دو تیم در ژاپن به تحلیل این مصاف پرداخته و از این رویارویی به مصاف دو تیم تازه‌وارد در فینال لیگ قهرمانان آسیا نام برده است.

این سایت نوشت:نه پرسپولیس و نه کاشیما تاکنون حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه نکرده بودند.در گذشته البته به این مرحله نزدیک شدند.حالا می‌خواهند با کسب مقام قهرمانی در اولین حضور در بازی نهایی، به مقام نخست بازی‌ها رسیده و نماینده قاره آسیا در مسابقات جام باشگاه‌های جهان در ماه آینده در امارات باشند.در این حال پرسپولیس امیدوار است فرم آمادگی قبلی خود را در مسابقات در بازی آخر به معرض نمایش گذارد.تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ باشگاه معروف تهرانی می ‌کوشد به روزهای درخشان بازگردد.در نقطه مقابل کاشیما با وجود نداشتن مقام قهرمانی آسیا حضور در مسابقات جهانی باشگاه‌ها ار در سال 2016 و زمانی که ژاپن میزبان بازی‌ها بود، تجربه کرده است.آنها امیدوارند در اولین حضور خود به این مقام برسند.

سایت فیفا در ادامه از بازیکنان شاخص دو تیم نامبرده و از علیرضا بیرانوند، گلر ملی‌پوش، 26 ساله و مطرح شده در سطح بین‌المللی نام برده است.

این سایت نوشت:بیرانوند زمانی در سطح جهانی معروف شد که در بازی منجر به تساوی یک بر یک مقابل پرتغال در جام جهانی روسیه، ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد.او در فصل گذشته نیز پرسپولیس را همراهی کرد اما امسال نقش کلیدی در راهیابی تیم پرسپولیس به دیدار نهایی داشته است.

این رسانه همچنین از یوما سوزوکی، مهاجم تیم کاشیما به عنوان فرمانده خط حمله تیم ژاپنی یادکرده است.

در بخش پایانی این گزارش سایت فدراسیون جهانی از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات تیم پرسپولیس به عنوان کسی که با درایت تیم سرخ‌پوش را به بازی نهایی برد، یادکرد.

این سایت نوشت:ایوانکوویچ در گذشته هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و آن را به جام جهانی 2006 برد.این مربی 64 ساله در سال 2015 مسئولیت پرسپولیس را پذیرفت و وقتی که در اولین فصل حضورش مقام قهرمانی کسب کرد، باعث شور و هیجان شد.

1004