ورزش 11 - فوتبال به قدمتی 200 ساله در سطح ورزش های جهان در حال نزدیک شدن است و در طول این سال ها توانسته است خود را به عنوان محبوب ترین ورزش ممکن در سطح جهان معرفی نماید. حال در این بین هستند باشگاه هایی که توانسته اند به حضور مداوم خود در طول سالیان دراز ادامه دهند و خود را به عنوان قدیمی ترین باشگاه های موجود در کشورشان معرفی نمایند.

تیم فوتبال بی اف سی آلمان - 1888تیم فوتبال بی اف سی آلمان - 1888

ما نیز اشاره کوچکی داریم به برخی از این تیم ها که در لیگ های معتبر اروپایی به بقای خود ادامه داده اند هر چند که افت و خیزهای فراوانی را داشته اند. تیم فوتبال شفیلد یونایتد از انگلستان که در سال 1857 تاسیس شده است و قدیمی ترین باشگاه فوتبال خوانده می شود.

تیم فوتبال رکرتیوو هوئلوا - 1889تیم فوتبال رکرتیوو هوئلوا - 1889

بعد از این تیم انگلیسی تیمی دیگر از بریتانیا می باشدو کوئینز پارک رنجرز که اصالتا تیمی اسکاتلندی به حساب می آید در سال 1867 تاسیس گردیده است. پس از این دو، تیم فوتبال بی اف سی آلمان که تیمی در برلین آلمان به حساب می آید در سال 1888 تاسیس و سپس تیم فوتبال رکلتیوو اوئلوا از اسپانیا در سال 1889 تاسیس شده است.

قدیمی ترین تیم های لیگ های مطرح اروپاییقدیمی ترین تیم های لیگ های مطرح اروپایی

در نهایت نیز در لیگ ایتالیا تیم فوتبال جنوا که در سال 1893 تاسیس شده است را می توان قدیمی ترین تیم این کشور دانست. این اعداد نشان دهنده قدمت فوق العاده این ورزش مفرح و بسیار جذاب است که علاقمندان فراوانی را از سطح جهان به خود معطوف کرده است.