کاشیما آنتلرز ژاپن-پرسپولیس ایران

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۰ ورزشگاه کاشیما ساکر

دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

به گزارش وب سایت نود، تیمهای پرسپولیس و کاشیما آنتلرز پس از عبور از مسیر سخت و طولانی به عنوان بهترین تیم منطقه غرب و شرق آسیا به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

فینالیستهای سرخپوش این دوره، وجه اشتراک جالبی دارند. هر دو تیم پرافتخارترین باشگاه در رقابتهای لیگ داخلی کشور خود محسوب میشوند ولی نه تنها تاکنون موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان نشده‌اند بلکه برای نخستین بار است که فینال این مسابقات را تجربه می‌کنند و به هیچ وجه نمی‌خواهند این فرصت تاریخی را از دست دهند.البته پرسپولیس سابقه بهتری در رقابتهای آسیایی دارد این تیم فصل گذشته تا دور نیمه نهایی صعود کرد و سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی در جام در جام باشگاههای آسیا را دارد ولی کاشیماآنتلرز علی رغم ۷ بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا تا دور قبل، کارنامه‌ای بهتر از حضور در مرحله یک هشتم نهایی نداشته است.

وضعیت دو تیم اما یک تفاوت بارز دارد و اینکه شاید در ژاپن، قهرمانی کاشیما، بیش از همه برای هواداران این تیم مهم باشد ولی برای ژاپنیها امری کاملا عادی است تیمهای ژاپنی در ۱۱ دوره قبلی در ۳ دوره قهرمان شده‌اند ولی برای فوتبال ایران که پس از ۸ سال در فینال آسیا نماینده دارد شرایط کاملاً متفاوت است و پرسپولیس می‌تواند با قهرمانی در این بازیها به یک حسرت ۲۶ ساله پایان دهد. از آخرین باری یک تیم ایرانی موفق به قهرمانی در یک جام آسیایی شده، ۲۶ سال می‌گذرد.البته طلسم قهرمان نشدن در آسیا تنها منحصر به ایران نیست و از سال ۲۰۱۱ تاکنون همیشه در فینال لیگ قهرمانان، تیم شرق آسیا در برابر نماینده غرب موفق به پیروزی شده است و به نوعی تیمهای غرب آسیا منتظرند تا پرسپولیس بر سلطه شرق آسیا خاتمه بخشد.

ساختار فعلی رقابتهای لیگ قهرمانان باعث شده تا تیمهای ایرانی حداقل رویایی را با تیمهای شرق آسیا داشته باشند و تیمهای این منطقه برای فوتبال ایران ناشناخته باشند.آخرین تیم ایرانی که با تیمی از شرق دور در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشت استقلال تهران بود که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ برابر اف سی سئول حذف شد.کلاً تیمهای ایرانی دو بار با تیمهای ژاپنی در لیگ قهرمانان آسیا روبه‌رو شدند که هر دو بار به سپاهان در فصل ۲۰۰۷ بر می گردد که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت یک بار برتری با سپاهان و یک نوبت پیروزی با حریف ژاپنی بود.

گوزنهای ژاپنی در خانه بسیار قدرتمند هستند.این تیم در لیگ این فصل ژاپن موفق ظاهر نشده و دیگر شانسی برای قهرمانی ندارند ولی با یک بازی بیشتر صدرنشین جدول بازیهای خانگی است و بهترین خط دفاع بازیهای خانگی را دارد ولی خارج از خانه اصلا آمار این تیم قابل قبول نیست.پرسپولیس که با پنچره بسته و دستهای خالی به این مرحله رسیده در صورت کسب یک نتیجه مناسب در زمین حریف، می‌تواند امیدوار به بازی برگشت در حضور انبوه هواداران خود باشد.

پرسپولیس با ۶ کلین شیت، عنوان بیشترین کلین‌شیت در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص داده است با رکورد تاریخ این مسابقات تنها یک کلین شیت فاصله دارد.در سمت مقابل کاشیماآنتلرز نیز از خط حمله قوی برخورددار است.سرجینهو مهاجم برزیلی این تیم در هر ۴ بازی قبلی کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده و پرسپولیس برای رسیدن قهرمانی، حتما باید فکری برای مهار این بازیکن بکند.

تیم پیروز این دیدار در مجموع دو دیدار رفت و برگشت علاوه بر کسب عنوان قهرمانی به جام باشگاههای جهان راه یافتند.

مطالب مرتبط:مرور حضور تیمهای ایرانی در فینال جامهای آسیایی/به دنبال ۵ از ۱۰

نقطه ضعف کاشیما در خدمت پرسپولیس؛ نود دقیقه تا جهنم

پرسپولیس آماده شکست سد ژاپنیها

معرفی حریف پرسپولیس در فینال / کاشیما آنتلرز پرافتخارترین تیم ژاپن

آمار

  • تاکنون هیچ باشگاه ایرانی در ۹۰ دقیقه در رقابتهای رسمی موفق به غلبه بر تیمهای ژاپنی نشده است.
  • تیمهای ایرانی با تیمهای شرق آسیا در لیگ قهرمانان آسیا ۱۳ بار بازی داشتند که ۳ برد برای تیمهای ایرانی، ۴ پیروزی برای تیمهای شرقی بوده و ۷ دیدار نیز به تساوی رسیده است.
  • کاشیما آنتلرز به عنوان تیم دوم گروه و پرسپولیس به عنوان تیم نخست موفق به صعود مرحله حذفی شده و تاکنون همیشه تیم فاتح لیگ قهرمانان آسیا در گروه خود اول شده است.

آخرین بازی:

کاشیما یک-سروزو اوکازا صفر

پرسپولیس یک- سایپا یک

نحوه صعود به فینال:

کاشیما در مجموع 5 بر 4 سوون بلووینگز کره جنوبی را حذف کرد

پرسپولیس در مجموع 2-1 السد قطر را برد

نحوه صعود به نیمه نهایی:

کاشیما با دو برد و در مجموع پنج بر صفر تیانجین چین را برد

پرسپولیس در مجموع 3-2 الدحیل قطر را برد

نحوه صعود به یک چهارم نهایی:

کاشیما در مجموع 4 بر 3 شانگهای را حذف کرد

پرسپولیس با الجزیره 4-4 شد و به خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد

نحوه صعود به مرحله حذفی:

کاشیما با 9 امتیاز در گروه H دوم شد

پرسپولیس با 13 امتیاز در گروه C صدرنشین شد

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیای آسیا 2018:

کاشیما آنتلرز نایب قهرمان لیگ ژاپن/ صعود مستقیم

پرسپولیس قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

نتایج قبلی:

پرسپولیس: پرسپولیس 3- نسف قرشی صفر، السد 3- پرسپولیس یک، پرسپولیس 2- الوصل صفر، الوصل صفر- پرسپولیس یک، نسف قرشی صفر- پرسپولیس صفر، پرسپولیس یک- السد قطر صفر، الجزیره 3- پرسپولیس 2، پرسپولیس 2- الجزیره یک، الدحیل یک- پرسپولیس صفر، پرسپولیس 3- الدحیل یک، السد صفر- پرسپولیس یک، پرسپولیس یک- السد یک

کاشیما: کاشیما یک-شانگهای شیوا یک، سوون بلووینگز یک- کاشیما 2، اف سی سیدنی صفر- کاشیما 2، کاشیما یک-سیدنی یک، شانگهای 2- کاشیما، کاشیما صفر- سوون بلووینگز یک، کاشیما 3- شانگهای یک، شانگهای 2- کاشیما یک، کاشیما 2- تیانجین صفر، تیانجین صفر- کاشیما 3، کاشیما 3- سوون بلووینگز 2، سوون بلو وینگز 3- کاشیما 3

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با 17 امتیاز از9 بازی در رده سوم لیگ برتر ایران (با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیمها)

کاشیما با 49 امتیاز از 31 بازی در ردوه سوم جی لیگ (با یک بازی بیشتر نسبت به سایر تیمها)

بازیهای آخر:

پرسپولیس: مساوی، مساوی، برد، برد، مساوی

کاشیما: برد، مساوی، باخت، مساوی، باخت

بهترین گلزن در لیگ:

کاشیما: یوما سوزوکی با 11 گل

پرسپولیس: علی علیپور با 3 گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: علی علیپور با 5 گل

کاشیما: سرجینهو ۴ گل

داور: فومینگ از چین

60610