به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال مادرید و دیگو کاستا مهاجم اتلتیکومادرید در شرایطی پای به دربی شنبه شب مادرید می‌گذارند که مدت هاست نتوانسته اند دروازه هیچ تیمی را بگشایند. مهاجم فرانسوی 4 بازی است که گل نزده و کاستا هم در حال سپری کردن بدترین روزهای خود در لالیگا است.

کریم بنزما با زدن 5 گل (4 گل در لالیگا و یک گل در سوپرکاپ) بهترین گلزن فصل رئال مادرید محسوب می‌شود. او در سوپرکاپ تالین یک گل به ثمر رساند و در سه هفته ابتدایی لالیگا 4 گل وارد دروازه حریفان کرد. اما در سه بازی بعدی رئال در مقابل اتلتیک بیلبائو، اسپانیول و سویا در لالیگا و تک بازی رئال در لیگ قهرمانان مقابل رم راه دروازه رقبا را گم کرده است.

با در نظر گرفتن آمار بنزما مقابل رقیب سنتی، می‌توان احتمال ادامه این ناکامی را بالا در نظر گرفت. به خصوص آن که سد راه بنزما در گلزنی مدافعانی چون دیگو گودین و خوزه خیمنز باشند.

بنزما تاکنون 27 بازی در مقابل اتلتیکو مادرید انجام داده (او در مقابل هیچ تیمی به این تعداد بازی نکرده است) و تنها 4 گل وارد دروازه روخی بلانکوس کرده است. جالب آن که بنزما هیچ کدام از این 4 گل را در برنابئو به ثمر نرسانده است. اما بنزما تنها مهاجمی نیست که در بازی امشب به دنبال شکستن طلسم خود است.

دیگو کاستا مهاجم بزریلی-اسپانیایی اتلتیکو مادرید در شرایطی به برنابئو می‌آید که در 15 بازی اخیر خود در لالیگا نتوانسته هیچ گلی به ثمر برساند. (9 بازی از فصل قبل و هر 6 بازی این فصل) آخرین گل لالیگایی کاستا در روز 25 فوریه و در جریان برتری 5-2 مقابل سویا در رامون سانچز پیسخوان به ثمر رسید.

نکته امیدوار کننده برای کاستا آن است که او در رقابت های دیگر این فصل 3 گل بسیار حساس برای شاگردان سیمئونه زده (2 گل در سوپرکاپ اروپا و یک گل در لیگ قهرمانان اروپا مقابل موناکو) حال طرفداران اتلتی امیدوارند نبرد برنابئو، شب طلسم شکنی کاستا در لالیگا باشد.