ورزش 11 - رئال مادریدِ لوپتگی در این فصل بذر بیم و وحشت را در دل هوادارانش کاشته است. همانطور که انتظار می رفت جدایی زیدان در همین اوایل فصل خود را نشان داد و بر خلاف عادت این دو نیم سال گذشته، کهکشانی ها در تمام دیدار های مهم خود قافیه را باخته اند و حالا باید در مصاف دشوار دیگری برابر اتلتی ها قرار بگیرند. تقابلی که با توجه به امتیازات و جایگاه ها( رئال مادرید با 13 امتیاز دوم و اتلتیکو با 11 امتیاز سوم است ) عملا دیداری 6 امتیازی به حساب می آید!

دربی مادرید از دیر باز مظهر جنگ و جدال اشراف زاده های شمال شهر مادرید با پسران شرور جنوب شهر بوده است و به قول خود دیگو سیمئونه این بازی برای هواداران اتلتیکو مادرید حکم الکلاسیکو پایین شهری ها را دارد. پس برای پیروزی در این نبرد نیاز به 11 سرباز از جان گذشته است که به وفور در اردوی روخی بلانکو یافت می شود. ساویچ، آریاس و خیمنز مصدوم هستند و احتمال دارد به این بازی نرسند هر چند خیمنز امروز در تمرینات گروهی حاضر شد اما شاید سیمئونه جرات ریسک روی او را نداشته باشد.

سویا-رئال مادریدسویا-رئال مادرید

لوپتگی و ایده هایش خیلی زود برای تیم های سطح بالای لالیگا نخ نما شد! بیلبائو آن ها را متوقف کرد. در سوپر کاپ اتلتی جام را از دستان آنها قاپید و پر بیراه نیست اگر بگوییم غرور آنها را خرد کرد. مادرید می توانست برابر سویا 5 تایی شود و این برای تیمی که قرار است به اروپا نشان دهد بدون رونالدو هم قدرتمند است نکته تلخی است. بنزما دوباره همانی شد که سالهاست مورد لعنت مادریدیستا ها قرار گرفته. همانقدر بی تحرک، بی اثر و بی غیرت. شاید لوپتگی هم جربزه نیمکت نشین کردن بازیکنی که در سه دیدار آخر خود حتی یک شوت هم به دروازه نزده نداشته باشد اما باید بداند اوست که مسئول نتایج تیم است و در صورت شکست خانگی برابر روخی بلانکو برق تیغه های تیز گیوتین هواداران سخت گیر سانتیاگو برنابئو را خواهد دید.

اتلتیکو مادریداتلتیکو مادرید

نکات آماری:

رئال در 5 دیدار اخیر خود سه برد، 1 تساوی و یک شکست برابر رقیب همشهری به دست آورده است.

اتلتیکو مادرید سه مصاف آخر خود را به رئال مادرید نباخته است. (دو پیروزی و یک تساوی)

رئال مادرید در 8 دیدار آخر خانگی خود موفق به گلزنی شده است.